lördag, april 23, 2011

Jobb på jobbet och jobb hemma

Den här veckan har jag jobbat mycket..
Satt på kontoret till 22:50 både i måndags och tisdags (man blir utkörd 23:00)..

I onsdags hämtade jag barnen och vi hade en mysig eftermiddags tillsammans. Gick ut i skogen en sväng strax innan läggning. Det var lovely! Terpi för själen helt enkelt mitt i denna stress..

När barnen lagt sig så satte jag i gång med jobbandet.. Satt till elva även denna kväll..

I torsdags morse var jag tidigt på jobbet för att hinna klart med jobbandet. Halv två var jag färdig och kunde lämna kontoret.

Åkte först till Ikea i Barkaby för att köpa en hylla till Melker. Det gick undan och jag lyckades få in den i bilen utan problem..

Hämtade Melker och så åkte vi i väg och köpte färg och resten av det vi behövde till Melkers rumfix.

Mathilda var redan hemma. Hon har ju haft påsklov den här veckan och övar på att vara hemma själv.. Hon har gått hem mellan 12:30 - 13:30 varje dag den här veckan och det har gått kalasbra! Så himla skönt!

Efter middagen började vi tömma Melkers rum och förbereda inför målningen.

Jag målade taket, och tänkte sen att det var lika bra att måla väggarna på en gång.
Barnen fick hjälpa till.. Väldigt tålamodskrävande och man får bita ihop - men barnen är nöjda och stolta - så det är det värt!

Vi var klara strax innan elva.. barnen somnade rätt snabbt tillsammans inne i Mathildas rum.

Melkers bebistapet skulle bort och nya fina tapeter skulle upp. Mamma och pappa kunde bara hjälpa till på måndag, men jag ville bli klar innan dess. Funderade ett tag på om jag skulle våga ge mig på det själv eller ej... men envis som jag är så bestämde jag mig för att köra...

Det gick skitbra!!!
Jag är mer än nöjd med mitt jobb i dag!!!
Det kanske inte blev helt perfekt, men vad gör det?!

Avrundar med lite bilder från vår härliga onsdagskväll.





1 kommentar:

Maria J sa...

Att du bara orkar sätta i gång ett sånt projekt efter att ha jobba de där arbetstiderna!
Imponerande!
Fina bilder!
Kram M