måndag, april 25, 2011

Loppis på Siggesta

På påskadagen stack Mathilda och jag i väg till Siggesta gård för att sälja på loppisen där. Även mamma & pappa och Sandra, Nicklas & Max hängde med.

Bilen var knökfull, så det var mycket grejer som skulle packas in och ställas iordning. Strax innan loppisen öppnade så var vi klara :)

Mitt & Mathildas bord till vänster - och mamma & pappas bord till höger

Mycket smågrejer och skit var det :)

.. och mycket kläder och skor!

Det är väl knappast nån stor vinst man gör en sån här dag..
Vi sålde för 1 350:- - men resan dit, bordhyra och tiden det tar kostar ju också..

Men det är roligt att sälja sakerna billigt och se hur glada en del blir över sina fynd :)

Vi hade ungefär hälften med oss i bilen hem igen. Jag får nog vara nöjd med det!

Kvällen ägnade jag åt att skruva ihop Melkers bokhylla och flytta in de sista sakerna i hans rum. Så i går kunde han sova första natten i sitt nya fina rum!

2 kommentarer:

Monkan sa...

Kul med loppis ju! Jag har bokat ett bord nu på lördag i Orionskolan. Kostar bara 30 kr att hyra bordet (dagis som fixar) så det borde man väl kanske få ihop, haha..
Mest en kul, social grej!

Sandra sa...

Spännande!
Bra grej när dagis fixar sådär..

Håller tummarna för att det går bra!

Kram!