söndag, december 11, 2011

Besök av Oskar Linnros på kören!

I torsdags hade vi terminsavslutning med kören. Den här terminen har vi repat in Oskars Linnros låt "Genom eld" och nu var det dags att framföra den för honom.

Under körövningen bestämdes hastigt och lustigt att vi skulle göra en liten förändring i låten så att det skulle låte lite annorlunda än vad det gjort i Stockholm. Kul!

Vi körde lite andra låtar i väntan på Oskar, och precis innan han kom körde vi Hallelujah. Vi gick sen över till att sjunga in honom lite vackert :)


Först sjöng vi "Genom eld" för honom". Det gick finfint, trots den lilla ändringen!
Efteråt sjöng vi den tillsammans med honom, och jag filmade under tiden.. Glad och exalterad typ.. så några små missar blev det.. men skit samma :) Jag bjuder på det...


Efteråt stannade Oskar till utanför... Jag ville gärna fotas tillsammans med honom..
så mamma fick ta en bild på oss..


Mest av allt ville jag säga "Fy fan vad skönt" till honom.. I hans låt "25" sjungs just den frasen, och den är så jäkla härlig.. en låt jag spelar när jag åker hem från jobbet och är trött.. Den piggar alltid upp :) Så jag avlsutade med att säga "Fy fan vad skönt" till honom.. fick ett litet leende och en klapp på ryggen..

Nu har vi köruppehåll till i slutet av januari. Både tråkigt och skönt.. Nu blir torsdagarna fria, men det är klart att man kommer sakna kören...

Nästa år kör vi hårt! Då är det stor konsert på Hovet! 27 maj ska vi sjunga där tillsammans med Sthlms-kören. Två gästartister ska bjudas in.. En är i stort sett klar och det är ett mycket bra namn! Dock inte Håkan.. han har inte tackat ja än.. Hoppas hoppas!

1 kommentar:

Josefina sa...

Ni verkar ha så kul i kören! Häftigt! Och trevligt att få träffa en massa duktiga musiker/sångare! Kram.