fredag, juli 15, 2005

Kalas hos kusin Ida

I dag fyllde Ida fyra år, så jag och barnen körde över till Enköping för att fira henne. Vi kom dit strax innan elva. Det blev ett par timmars lek, Mc Donalds lunch och fika innan vi återvände hemåt. Då hade vi bestämt att det skulle bli ett gemensamt besök på Junibacken kommande vecka... Mathilda pratade inte om någonting annat de kommande timmarna...

Vi åkte hem till mamma & pappa och fredagsfikade, och där pratade Mathilda konstant. Har aldrig varit med om nåt liknanden... Hon pratade enbart om Junibacken och Astrid Lindgrens alla figurer... Pust!

Jag skulle ta lite kort på Melker för att använda som tackkort till dopet. Det var inte det lättaste... Det blev väl några halvbra foton i alla fall - men det här blev det fnissigaste :) Mamma skapade en specialstol till Melker - nämligen sig själv inklätt i ett lakan. Jag skrattade så tårarna rann - och Melker såg näst intill skräckslagen ut.... Nä, så illa var det inte.



På kvällen åkte jag i väg själv till Maxi och handlade - det var skönt och välbehövligt. Fick vila mina stackars öron en stund....

Inga kommentarer: