torsdag, juli 07, 2005

Melker 3 månader

I dag blir Melker tre månader! Fattar inte att det går så fort....
Jag antar att vi kommer få springa och jaga den här lilla killen framöver... för sjutton vad aktiv han är!!! Han snurrar hejvilt nu, från rygg till mage och sen tillbaka till rygg. När han ligger på mage går han halvt upp på knä och skjuter sig framåt... Hallå, var tog våran bebis vägen???



Fast det är ju så otroligt mysigt nu när han är så medveten och gosig. Hans leenden får mitt hjärta att smälta! *kärlek* Han är glad & nöjd för det mesta - men att ligga stilla i vagnen är han inte så förtjust i.... I dag så funkade det bra på vägen ner till dagis, men på hemvägen fick jag bära honom i selet. Då slocknade han direkt...

Mathilda är fortfarande superstolt och älskar honom hur mycket som helst.Hon berättade häromdagen "Jag längtade sååå mycket efter Melker då han låg i din mage mamma". Det lät så sött....

Han har firat sin månadsdag med att chocka mamma. Han sov hela två timmar i sträck i förmiddags, brukar aldrig ske annars. Hn sover max 45 min i stöten dagtid, så det var ju positivt. Dessvärre blev jag tvungen att väcka honom för att gå ner till dagis. Typiskt när han sov så gott.



I dag var sista dagen på dagis för Mathilda innan semestern. Nu ska hon vara hemma i fem långa veckor!



Mathilda ser helt naturlig ut....



Melker fick premiärsitta i matstolen i dag osså....

I helgen är det dopdax, och jag börjar känna mig lite stressad nu! Bäst att gå och lägga mig, så jag inte känner mig allt för sliten i morgon...

Inga kommentarer: