fredag, juli 29, 2005

Semesterfunderingar & Åberg-museum

Nu är det bara en helg och en veckas semester kvar... Semestern har gått i ett rasande tempo och inget av det jag hade tänkt och hoppats hinna med har hunnits med... Varför är jag sån tidsoptimist???

Jag fattar inte riktigt hur jag tänker, men jag hade tänkt hinna en massa saker samtidigt som Micke skulle hinna göra en massa saker och dessutom ska vi då aktivera Mathilda och ta hand om Melker :) Dygnet har inte mer än 24 timmar - även om det är semester....

Jag hade hoppats att vi skulle hinna med:
* Städa och rensa i klädkammare
* Städa och rensa i skåp
* Ta hand om röran i datorrummet
* Fixa ordning Melkers "Första Året"-bok
* Städa bägge bilarna in och utvändigt
* Rensa garaget
* Tvätta husfasaden
* Tvätta balkongen
* Bygga altan
* Byta staket

Dessutom skulle jag hinna med att tillbringa en massa tid med min man samt få en hel del tid över till datande...

Nåja, jag har ju åtminstone städat några skåp och klädkammaren :) Jag tror att jag får ta och tänka om - och lägga det dåliga samvetet på hyllan... Varför måste allt vara så perfekt jämt? Varför ska jag gå runt med dåligt samvete precis hela tiden?

På sätt och vis är det skönt att tillbringa semestern hemma - men å andra sidan så skulle det varit skönt att komma iväg för att slippa hemmets måsten.

I dag har vi varit på Åbergs-museumet i Bålsta! Kul att kika runt lite, även om Mathilda var lite rädd för Trazan & Banarne-kojan. Fast till slut vågade hon sig in...

På kvällskvisten fick vi tillbaka Volvon som brorsans fixat. Det var så enkelt som en liten kabel som lossnat. Skönt!

Inga kommentarer: