måndag, december 19, 2005

Natten var bättre

...långt i från bra - men bättre i alla fall!
Micke var upp med Melker en sväng runt midnatt. I samma veva hade Mathilda kommit in till oss och låg och pillade på mig. Hon hade svårt att somna om..

Melker var arg och skrek där uppe på övervåningen och jag hörde hur Micke blev mer och mer frustrerad. Melker somnade vid ett tillfälle och Micke la ner honom i sängen - men då vaknade han och jag erbjöd mig att ta honom. Men se det gick inte Mathilda med på... Hon blev skogstokig och skulle följa med mig upp.. Suck! Orkade inte ta fajten, så Micke gick upp ändå. Efter en liten stund lyckades jag övertala Mathilda om att jag skulle få gå upp, och Micke skulle komma ner till henne.

Jag gick upp, gav Melker mat och så somnade han. Jag bestämde mig för att testa att ha lägga Melker i vår säng. Egentligen får vi inte plats, men jag la mig skavfötters med Mathilda och då funkade det. Melker sov på min arm... Vi la oss 01:40. Jag blev ganska snopen - och positivt överraskad då jag vaknade strax efter sju och insåg att Melker sovit sen 01:40! Han sov vidare till 07:30. Härligt!

Mathilda verkar vara feberfri, men får ändå stanna hemma både i dag och i morgon för säkerhets skull.

I dag har vi inte gjort nåt särskilt. Jag har småstädat lite, vi har spelat lite spel, lekt klippaffär och lite sånt. Micke kom hem redan vid fem. Skönt!

Jag passade på att rymma iväg en stund till Maxi på kvällen. Skönt att komma ut lite! Det är så himla fint ute med all snö, och man blir så pulksugen... Hoppas barnen snart är piggare så vi kan ut och leka i snön.

I kväll innan jag stack till Maxi så var Melker jättemammig. Tittade långt efter mig och grät; mamamamama... Skrutten!

Inga kommentarer: