söndag, december 17, 2006

Helgen

I dag känns det lite bättre. Har fortfarande hosta, ont i huvudet och ont i nacken - men lite bättre känns det.... Ska jobba i morgon, även om det känns sådär... Vi har kategoridagar med middag i morgon kväll och även hotellövernattning. Tror dock jag hoppar övernattningen och åker hem i stället. Vore iofs skönt med en hotellnatt, men vi delar rum och jag har inte lust att ligga och hosta en natt och förstöra någon annans sömn...

I går kom mamma och pappa hit strax innan tolv. Dom tog med sig Mathilda och åkte och handlade. Strax efter att dom åkt så kom Micke och Melker hem, dom hade varit och slängt skräp (igen...) och även handlat lite julklappar tror jag minsann.... Melker fick lunch och sen var det middagssömn för hans del. Micke och jag satte då igång med lite röjning. Micke fixade det sista med bokhyllorna i vardagsrummet och jag tömde klädkammaren för att komma åt böckerna som stod längst in.

När Melker vaknat så kom pappa hit och hämtade honom. Dom skulle baka pepparkakor och göra pepparkakshus medan jag och Micke fick stöka ifred. Skönt!

Vid fyratiden gick vi upp till mamma & pappa, för då var det dax för den årliga tomteparaden. En av Mathildas dagiskompisar bor i samma område som mamma & pappa, och dom gick med i paraden så det var jättekul för Mathilda. Hon och Simon gick och höll varandra i handen, och följde med stortomtarna in och lämnade godis till de som beställt. Melker var envis som vanligt... Jag hade en fackla i handen och han ville oxå ha en, men det kändes inte så lämpligt. Han blev så ilsken när han inte fick någon....
Paraden tog väl en timme ungefär och efter det åt vi middag och fikade innan vi gick hemåt igen.

I dag var jag och barnen ute en stund på förmiddagen. Gick mest bara runt och skrotade. Hamnade till sist i lekparken, men där gick inte att vara med Melker då den var totalt vattenfylld. Jag fick gå hem med honom, han var arg som ett bi... Mathilda stannade kvar och krossade is...

Efter lunch åkte Mathilda och jag till ICA. Jag behövde kolla av mailen på jobbet. Sen handlade jag på Maxi medan Mathilda var i Minihuset. Återvände sen till Märsta och då stannade vi på Eurostop. Köpte julaftonskläder till barnen samt en julgran.

Nu är det hög tid att gå och sova!

Inga kommentarer: