lördag, december 30, 2006

Julfirande med farmor & farfar och lite annat.

På juldagen tog vi det bara lugnt. Micke och Melker var ute en stund, men jag och Mathilda var inne hela dagen och gick omkring i myskläder...

På annandagen kom Mickes föräldrar hit och firade jul med oss. Barnen fick en hel hög med julklappar återigen.

Mathilda fick:
- Barbie klänning
- Tre Barbiedockor
- Tuschpennor och ritpapper
- Spelet Vem Där?
- Pettson & Findus film
- Smyckesset

Melker fick:
- Verktygsbil
- Soffa
- Brandbilsbok
- Trätåg

Mathilda är fortfarande inte helt kry, så vi har mest varit hemma. Fast i dag var mamma och pappa här, så då åkte Micke, Melker och jag till Ikea. Vi hade ett par saker som skulle bytas, och några inköp som skulle göras...

Under tiden var mamma & pappa hemma med Mathilda. Pappa tog bort dörrkarmen in till vardagsrummet åt oss, och satte dit lister i stället. Jättefint blev det!
TACK SNÄLLA PAPPA för allt arbete du gör hos oss!!!!!

I dag fick hela familjen en försenad julklapp. Micke stack i väg och köpte Playstation och Buzz till oss... Jag blev helt frälst i det då vi spelade det med jobbet :) Så i kväll har det spelats - tills dess att Melker vaknade... Han är inne i nån konstig rytm där han vaknar vid tiotiden och är vaken fram till 01-02 typ. Inte alls kul!

I kväll lyckades jag få honom att somna om i sin säng inne i sitt rum (vi lyfte in sängen där i går). Det tog tid - men till slut 0:30 kunde jag smyga mig ut.... Vi får se hur länge det håller?! Han vaknar väl snart kan jag tro!

Tiden fram till jul gick så himla snabbt tycker jag. Vips så var det bara julafton och vips så var julafton över, men nu tiden mellan julafton och nyår har gått jättesakta. Kan iofs bero på att Mathilda varit sjuk och att vi inte gjort nåt särskilt. Jag har typ sen i onsdags tänkt; "I morrn är det nyårsafton" men det är ju inte förrän på söndag. Alltså i övermorgon. Crazy!

Usch, nu hostar Mathilda så hemskt! Stackarn....

Inga kommentarer: