torsdag, december 14, 2006

Sjukt var det här...

Jag var envis i måndags morse, och åkte till jobbet trots en del velande... Jag mådde ju inte tillräckligt bra, och insåg sen i efterhand (när jag pratat med mamma) att 37,8 i morgontemp visst var feber...

Jag åkte med Micke in, och vi var sena. Lämnade dagis 08:30 och det var sjuka köer, så vi var på jobbet 09:45... Jag sov en stund i bilen. Väl på plats på jobbet kändes det okej till en början, men efter lunchen var jag helt väck och alldeles kallsvettig. Då blev jag hemskickad... Vår avdelning har med i sin operativa plan för 2007 att sänka Sjuknärvaron... Låter ju helt crazy, men visst är det vanligt att man går och jobbar även om man känner sig lite risig. Så himla dumt, men man är ju envis....

På väg hem stannade jag och hyrde film! Tänkte att jag skulle passa på nu när jag ändå skulle vara hemma en dag....

Nu är det torsdag kväll och jag är fortfarande sjuk! Herregud.. Har inte varit sjuk så här länge någonsin tidigare tror jag... Jag misstänker att det är influensan! Har haft feber som gått upp och ner (nu har jag varit feberfri i ett par dagar), har en envis hosta, har grym huvudvärk, ont i nacke och axlar. Känns som att huvudet ska sprängas när jag hostar... Det är så jobbigt!

I dag har jag haft superont i nacken. Typ nackspärr... Inget skönt alls!

Sitter nu återigen och velar om jag ska åka till jobbet i morgon eller inte. Den sunda delen av mig säger "Stanna hemma en dag till och vila upp dig i helgen" medan den andra delen säger "Det är klart att du kan åka och jobba en stund..."

I går var det luciafirande på dagis! Det gick jättebra! Hade väntat mig att Melker skulle komma springandes, men det gjorde han inte. Han såg väldigt förvånad ut bara... Han blev iofs uppfångad av en fröken och satt i hennes famn under i stort sett hela "showen".
Mathilda stod så fint och sjöng. Jag filmade, men det var så trångt runtomkring så jag fick ingen bra plats att stå på och fick därför inte med våra barn på filmen... Kändes lite trist!

Efteråt var det fika med skinkmacka. Pappa var med oxå! Mysigt..

I eftermiddag/kväll har jag varit själv med barnen. Micke är på julbord med jobbet.
Barnen har varit rätt bökiga... Mycket tjafs, retande och bråk... Pust!
Lyckades i alla fall att få Melker att sova innan IKEA-leveransen kom. Skönt!
Vi hade beställt mellan 15-21 och jag hade hoppats att dom skulle komma runt fyra som sist, men så blev det inte. Det var lite jobbigt att natta Melker vid 19-tiden, för han var lite småbökig, och jag var rädd att dom skulle komma precis när han var på väg att somna... Som tur var han hann somna, och jag hann göra Mathilda klar för sängen oxå. Men hon ville vara med och kolla när dom bytte ut soffan, så hon vägrade somna. Men sen somnade hon snabbt intill lillebror...

När dom är vänner så är dom för söta :) Som i morse då Mathilda inte kunde få nog av honom... Då fick jag tårar i ögonen...Mina fina barn! Sen nu i eftermiddags var det lite andra tongångar och då längtade jag bara tills dom skulle sova... Så kan det vara!

Inga kommentarer: