fredag, juli 06, 2007

Rapport

Jodå, visst åkte även jag och Micke på magsjukan...

Micke åkte till Enköping på lördagseftermiddagen, och jag blev följdaktligen själv med barnen. Mathilda var hos en dagiskompis och lekte hela lördagen, och sen hämtade jag henne klockan fem. Kvällen gick ganska bra, vi hade lite mys med popcorn. Barnen somnade rätt sent, så jag kom inte igång med min film förrän efter tio. Hade hyrt den senaste Beck.. Den var sådär, bättre än den förra har jag för mig ?!

Jag kom väl i säng vid halv ett eller nåt sånt. Lyfte in barnen till mig, och sen somnade jag tryggt. Vaknade en timme senare och kände mig konstig... Sen var det kört! Magsjuk... Kräktes intensivt under ett par timmar... Som tur var så sov barnen lugnt vidare.

När dom sen vaknade på morgonen så hade kräkningarna gått över, men jag var trött - trött - trött! Jag gick ner och fixade en välling till Melker och tog med en banan upp till Mathilda, så var det ingen brådska med frukosten... Sen var dom väldigt medgörliga, och lät mig stanna kvar i sängen till halv elva!

När vi kom ner så sa Mathilda att jag kunde lägga mig i soffan, så skulle hon fixa frukost till Melker och sig. Skruttan! Fast jag hjälpte henne ändå, och satt med dem vid frukostbordet.

Ringde Micke, och han låg magsjuk i Enköping...

Åkte en snabbis upp till Maxi för att köpa ny PlayDoh till barnen, som jag lovat dem dagen innan... Resten av dagen tillbringades i soffan och i gästsängen i datarummet. Huga!

Mathilda skulle åkt på kalas, men det fick vi ställa in. Trist!

Mathilda var den ända av oss som klarade sig ifrån magsjukan, skönt för henne.

I dag är det fredag och min sista arbetsdag! Så himla skönt...

Inga kommentarer: