tisdag, januari 06, 2009

Jobb, Disney on Ice och ångest

I går lämnade jag hemmet vid elvatiden och åkte in till kontoret. Där var det minst sagt öde... men det var ju alldeles strålande för jag var ruskigt effektiv och gjorde klart en massa planogram. Satt där mellan tolv och nio... Blev inte helt klar, men det hade jag inte räknat med heller. Jag var nöjd när jag åkte därifrån och stressen hade lättat avsevärt!

I dag har jag varit med mamma, pappa och barnen på Disney On Ice. Det var ett smart drag att ta med dom, för Melker lessnade och orkade inte se andra delen så jag stannade utanför med honom medan Mathilda tittade vidare med mormor & morfar. Mathilda var nöjd och glad i alla fall :) Mamma har skrivit en längre rapport, så kolla in där vettja.

Nu i kväll har jag suttit och jobbat lite och hoppas kunna göra det en del i morgon oxå.
I morgon är vi lediga alla tillsammans. Vi har pratat om att åka till Sigtuna och gå ut på isen och vandra. Mysigt... Kanske blir det lite fika på Tant Brun efteråt?!

I morgon är sista dagen med sovmorgon.. på onsdag börjar jobb, skola och dagis på allvar. Både skönt och jobbigt... Jag har verkligen inte hunnit med allt jag ville hinna göra nu under julen.. men så är det ju alltid.

Förresten, i morse blev det inte mycket till sovmorgon. I natt läste jag lite för länge, till halv två, men jag hade inte räknat med att Melker skulle vakna fem.. Det gjorde han och vägrade somna om.. Han gick upp med Micke strax innan sex, och sen när Micke stack till jobbet kvart över sex så gick jag ner till honom... Låg och halvsov i soffan tills klockan halv nio sen i alla fall.

Melker hade sova-utan-blöja-premiär i natt. Det gick finfint! Hoppas det fortsätter så...
Han har länge vägrat blöja vid nattningen, men vi har petat på honom en blöja när han somnat och ofta har den varit kissig på morgonen. Men den senaste tiden har blöjorna varit torra och nu har han bestämt sagt åt oss att inte sätta på honom blöja när han sover. Vi får la se hur det går!

Inga kommentarer: