torsdag, februari 19, 2009

Jävla skit-Fujitsu-Siemens

Köpte en ny klumpedunsdator för ett år sedan. Två års garanti.
Avbetalning på NetOnNet på ett år. Strax innan sista fakturan skulle betalas så börjar datorn krångla. Svår att få igång. Powerknappen krånglade.

Man fick trixa och fixa för att få igång den, men det var oftast inga bekymmer. I början av veckan var det omöjligt att få liv i den och vi plockade isär datorn. När vi plockar bort fronten så ramlar en liten, liten, liten plastbit ut.

Det visar sig att "bågen" som trycker på powerknappen på insdidan av datorn har lossnat i sitt ena fäste. Det gör att powerknappen inte går tillbaka som den ska, utan den fastnar snett.

Jag andas ut. Lätt att fixa tänker jag...
Antingen limmar jag själv eller så är det väl bara att skicka in själva frontdelen. Enkelt.
Att skicka in hela datorn, som sagt en klumpeduns-datorn, har jag ingen lust med.

Ringer Fujitsu-Siemens och förklarar problemet och vad som behövs för att lösa det. Vad tror ni jag får för svar?

- Jo, såklart att jag måste skicka in hela datorn.

Det är ju helt orimligt att behöva skicka in hela skiten när det enda som ska åtgärdas är en liten jävla plastbit.. Jävlar vad irriterad jag blev. Sa till killen jag pratade med att då skiter jag i det och borrar hål i fronten i stället. Blev då uppläxad att om jag borrar hål så förlorar jag garantin. Vad sjutton jag nu ska ha den till???




Nu ska jag sätta mig och läsa vidare i "Att välja glädje"...
Men jag har förbaskat svårt att inse hur jag ska kunna välja glädje i ovanstående situtation?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm..det måste ju gå att lösa på ett enklare sätt. Nicke kanske har något bra förslag. Han har ju många kluriga kompisar.
Puss