söndag, september 06, 2009

Dagen innan Cypern-resan

Dagen innan Cypern-resan blev både bra och stressig.

På förmiddagen gick jag, Melker och mamma ut i skogen och placerade ut en jättestor cache - Barnens favorit. Svårt att hitta ett bra ställe, men till slut hittade vi en plats och nu får vi hoppas att den får vara ifred också..



Efter det gick vi hem och fixade ordning lite picknick och tog med oss de andra och så åkte vi till Rosersberg. Först stannade vi till på ett ställe där Micke försökte ta en The daffodil pony, men han hittade den inte.

Åkte vidare till Rosersbergs slott där vi parkerade. Började med att ta Leo-the-cache, och sen promenerade vi runt en stund. Fastnade vi ett gammalt träd och tittade fascinerat på myror en bra stund..


Melker vid myrträdet


En myra sliter med att släpa upp ett strå till stacken som dom höll på att bygga i trädet. Vi hjälpte några på traven..


Rosersbergs slott med en liten slappande Mathilda i förgrunden

Vi gick ner till vattnet och satte oss på bryggan och åt vår picknick. Mysigt! Det var riktigt härligt höstväder dagen till ära.

Efter picknicken gick vi en runda för att leta flera cacher, men det visade sig vara för långt så Micke fick ta Kättil själv medans jag och mamma gick tillbaka mot bilen med barnen.
Efter en stund kom Micke ikapp oss, och då gjorde mamma och jag en avstickare för att leta efter The cyan pony. Men den gick vi bet på.. Surt!

Sen hade klockan hunnit bli tre och det var dax att åka hemåt. Väl hemma så var det dax att packa, städa och fixa lite. Jag blev såklart stressad som sjutton.. som vanligt :)
Mitt i alltihopa skulle jag åka till simskolan med Mathilda, och då blev jag ännu mer stressad.. Men det visade sig vara ganska bra att åka ifrån en stund, för sen kände jag mig lugnare.

Strax innan sju kom kusin & co hit. Vi åt middag och sen var det dax att börja natta barnen. När barnen somnat så packades det sista och vi kände oss klara för avresa.. Kom väl i säng runt elva eller nåt sånt?!

Inga kommentarer: