tisdag, september 29, 2009

Hinner inte med...

Förra veckan hade jag inte många lediga minuter..

- I måndags jobbade jag länge som sjutton.

- I tisdags jobbade Micke sent, och jag hade fullt sjå här hemma.

- I onsdags hade jag styrelsemöte på förskolan på kvällen.

- I torsdags var vi på kör igen. Äntligen.. det var egentligen bara "prova-på-möte", men jag och mamma hade sån kör-abstinens så vi åkte dit ändå.. Kände oss lite fåniga, men vad fasiken.. Caroline & Heinz skrattade lite ått oss, och Heinz undrade om vi verkligen visste om att det bara var prova-på-möte.. Hi hi!

- I fredags jobbade jag på förmiddagen, och vid två kom Micke och barnen in till jobbet. Micke skulle ut med sina före detta arbetskamrater så honom sa vi hej då till där. Barnen och jag fikade med mina arbetskamrater innan vi åkte iväg.

Vi åkte till Mulle Meck-parken i Järvastaden och lekte där en stund, och sen åkte vi vidare mot Stinsen. På Stinsen köpte vi skor och byxor, och avslutade med middag på Burger King (barnen) och Taco bar (jag). En trevlig eftermiddag kväll blev det!

På vägen hem stannade vi till i Upplands Väsby och tog cachen Hem till Midgård.

- På lördagen träffade vi Micke som hastigast.. Han åkte med Melker på simskola på förmiddagen, och efter det åkte han iväg igen. Då var det dax för Stockholm Beer Festival.

Melker var hos sin kompis Vincent nästan hela dagen, och jag och Mathilda pysslade runt här hemma. Mathilda skulle nämligen ha fest på eftermiddagen.. Det var en spontanfest där hon bjudit in två kompisar. Sött... Dom drack välkomstbål, åt hamburgare och chips, dansade och lekte och hade skoj i ett par timmar.

Hela lördagskvällen satt jag och jobbade...

På söndagen var farfar här och hälsade på, men jag satt och jobbade i stort sett hela dagen.
På eftermiddagen var Melker & Micke på innebandyträning. Det var premiär för Melker. Han tyckte det var ganska kul, men inte mer.. Vi får se om han går fler gånger..
Jag var med Mathilda på simning på kvällen. Det var bara två barn där.. så det blev nästintill privatlektion. Kanon! Mathilda är superbra på simningen nu!

Hela söndagskvällen satt jag och jobbade - och till sist blev jag klar med revideringen från helvetet... Puh!

Här hemma har pappershögarna vuxit, och jag ligger efter i allt känns det som. Men tids nog ska jag nog hinna med det oxå...

Inga kommentarer: