lördag, september 05, 2009

Hostigt, iPod, caching och lite sånt...

... Jag är så himla bra på impulsköp...
I torsdags morse fick jag för mig att jag ville ha en ny iPod till familjen. Ett par timmar senare lämnade jag Onoff med en fin iPod i handen.120 GB blir en väldig massa låtar, så jag har roat mig med att ladda in en massa musik i den nu.. Lovely!

I torsdags kväll var jag ute med Mathilda och sålde jultidningar en stund. Det gick inget vidare.. Mathilda blev rätt uppgiven. Vi gick hem till mormor och fikade i stället. Där hade vi för övrigt dumpat av Melker..

I går var Melker lite väl hostig och snorig, så han fick stanna hemma. Jag var hemma med honom på förmiddagen, och sen på eftermiddagen var Micke hemma.

På kvällen var jag och Marianne på Grönan och såg Håkan Hellström. Vi såg iofs inte så mycket, det var så vansinnigt mycket folk så vi stod väldigt långt bak. Men vi hörde honom väldigt bra! han är så otroligt härlig.. Han bjuder så otroligt på sig själv och har en sån enorm publikkontakt! Härliga Håkan! Kul att se hur blandad publik han drar dessutom...

I dag har jag och barnen mestadels varit hemma. Micke har jobbat. Vi var upp till Maxi en stund på dagen. Barnen gick med Micke och "jobbade" medan jag handlade lite småsaker. Gick oxå en sväng ner i centrumet och shoppade lite. Hittade ett par perfekta byxor till jeanshataren Mathilda och även en basker till henne. Melker köpte nytt skärp, jag köpte ett par jeans och Micke köpte sig två par shorts.

Nu i kvällen har vi varit hos mamma och pappa och ätit smarriga pizzor, och som om inte det vore nog så fick vi smarrig äppelpaj till efterrätt.

I morgon hoppas jag på lite caching. Både utplacering av egna cacher och letande!

3 kommentarer:

Hannah sa...

Jo det verkar va en lillebrors roll men frågan är ju då hur Zedd kommer att bli för mycket mer clown än Tyr är svårt att bli :D

Grattis till nya Ipoden, impulsköp är skojiga :D

Hoppas ni får va friska och krya nu också.

kram

Sabina sa...

Oh jeans, jag vill oxå ha, men hittar inget som sitter bra överhuvudtaget längre=( Buhu...
Kraaaaaaaaaaaam

JoVi sa...

Härligt med impulsköp :)

Hoppas det gått bättre med jultidningsförsäljningen den här veckan och att ni alla är friska!

Kram!