fredag, februari 11, 2011

Ledig dag

I dag har jag tagit semester! Mycket skönt med tanke på vädret.. Det var vårkänslor tidigare i veckan - i går kom snökaoset igen.. Stockholmstrafiken är typ lamslagen har jag hört. Skönt att vara inne då!

Jag kör dock en liten fuling och låter Melker vara på förskolan... Han fick ju vara ledig i tisdags då jag jobbade hemma, och ledig i går då Micke var ledig. Han behöver helt enkelt sina kompisar i dag..

Jag gick ner till skolan & dagis med barnen. Det var jobbigt vill jag lova.. snö, snö, snö.. Vägen dit var plogad iofs, men hem tog jag en annan - oplogad väg.. Det var jobbigt som satan!

Nu har jag tömt Mathildas rum, och målat första lagret med magnetfärgen. Spännande!

I eftermiddag kommer mamma & pappa hit och hjälper till. Tack <3

Så här har rummet sett ut senaste veckorna..


Vi tjuvstartade lite med att ta bort bokhyllan, leksaksförvaringen och gosedjurskistan för två veckor sen. Dessutom flyttade vi på skrivbordet, la in nya mattan och satte upp nya lampan.





Princesstapeten var toppen när Mathilda var sex år..
Nu som snart tioåring känns den inte lika kul..  och nu ska den ju bort!



Här kommer skrivbordet att stå, och där jag gjort en ruta kommer det blir en typ anslagstavla..


Magnetfärgen ska målas i två omgångar och sen målar man över med väggfärg..

Inga kommentarer: