söndag, mars 13, 2011

Deppen tidigare i veckan

Jag kände mig som sagt deppig tidigare i veckan, men det gick över tack och lov!

Det var väl lite allt möjligt i kombination med mens som gjorde det antar jag.. Lätt gråtmild hela veckan..

- Jag var frustrerad över Melkers tjat. Han går sista terminen på dagis nu och det märks.. Han är liksom klar med det där och vill vidare.. Han vill INTE gå till dagis, och varenda dag är det tjat om att man ska hämta tidigare.. Sen är det även tjat vareviga dag om att leka med kompisar, och tyvärr.. det funkar inte så bra i veckorna. För övrigt är det rätt störande också.. Mathilda har innebandy tisdag och torsdag och teater på onsdagen. Det är INTE roligt att ha näst intill varenda dag uppbokad.. Men hon behöver röra på sig så innebandyn är bra för henne.. Dock så har vi ofta skippat det en dag i veckan på senare tid. JAG orkar helt enkelt inte.

- Det känns lite trist på jobbet just nu. Vi har rätt många nya på avdelningen och jag vet inte.. jag saknar det gamla gänget. Vi hade så jäkla kul ihop..  Dock har vi en ny chef som är toppen - och det gillar jag såklart!

- Micke är frustrerad på jobbet och det går ut över oss alla. I slutet av veckan blev det bättre - och jag hoppas det håller i sig.

- Första veckan med hamstern har funkat sådär.. Mathilda är rädd för henne.. och jag funderade på vad sjutton vi givit oss in på. Men efter att ha insett att det måste få ta lite tid för dem att lära känna varandra så känns det bättre det med.

- Till sist var det ju så att jag fyllde år i veckan, och trots att jag själv kände att vi inte hade tid att fira, så kändes det lite tråkigt att inte bli firad..
Jag fick iofs en present på födelsedagsmorgonen av familjen - en crosstrainer - men sen var det som en vanlig onsdag. Mathildas teaterlärare var sjuk, så vi var hemma efter jobb/skola/dagis och det var ju skönt. Micke jobbade sent och jag och barnen festade på varsin masarin med tomtebloss i.. Festligt!

I torsdags kväll var det kör - och det var ju kul förståss!
Vi tränar för fullt inför vårens konsert. Vi ska sjunga på Cirkus 14 maj, och terminens gästartist är Martin Stenmark! Det ska blir roligt :)

I fredags hade jag NOLL arbetslust. Försov mig visst dessutom och orkade inte stressa på morgonen. Hade planer på att vara på kontoret 07 - men kom dit 08:45..

Åkte sen 14:30, och tog vägen förbi KappAhl. Där köpte jag mig en kappa, ett par jeans och en topp. Det gjorde mig mycket glad och lycklig.. så där vände det kan man säga :)

Inga kommentarer: