fredag, mars 04, 2011

Kungsberget dag 1

Vi åkte hemifrån 07:30 och var framme vid Kungsberget strax efter 10:00.

Bytte om till skidkläder och träffade
på Marianne & Tiger. Sen gick vi till skiduthyrningen och hämtade ut utrustningen. På med allt... Vilken pärs...

Ner mot skidskolan och vänta på att den skulle börja... Barnen var rätt otåliga och griniga.. Hur sjutton skulle dessa fyra dagar gå??? Sunwing Resort är enklare tänkte jag flera gånger..

I väntan på skidskolan träffade vi Alva & Victor också. Vi bestämde att vi skulle ses igen efter skidskolan och lunchen.

Barnen stack iväg på skidskola och jag och Micke skulle åka själva. Shit.. Jag fick sån ångest! Det var elva år sen sist..

Jag var verkligen rädd. Både för att åka lift och för att ta mig ned... Men jag fixade det!

Jag körde med Thomas Tågets mantra: Jag vet jag kan, jag vet jag kan!

Tre åk hann vi med innan det var dags att hämta barnen. Det hade gått toppen! Melker hade lite dåligt självförtroende till en början, men det hade blivit bättre med tiden..

Mathilda ville åka några åk till innan vi skulle äta lunch, men Melker var hungrig så vi gick och åt i förväg. Svindyra hamburgare fick det bli.

Efter lunch åkte vi en stund i barnbacken. Melker misslyckades i liften och blev grinig och ville inte åka, men Mathilda åkte för fullt.

Jag och Melker gick till lägenheten och packade in våra saker och pauseade en stund. Efter ett tag kom de andra också.

Vi var väl inne nån timme eller två, sen stack vi ut igen. Då var Melker betydligt gladare och vi åkte tillsammans i barnbacken.

Gick in vid sjutiden och fixade mat. Marianne och Tiger kom och åt med oss oxå.

Barnen slocknade rätt snabbt strax innan nio..
Strax innan tio kom mamma och pappa hit. Efter en kopp te och en macka så la vi oss.. Även vi somnade rätt fort.. Man blir slut av skidåkning.. och får jäkligt ont i kroppen oxå!

Men en sak är säker, detta hade jag inte fixat med mina 26,5 extrakilon som jag nu lagt ifrån mig...


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: