söndag, januari 29, 2012

Jobb, kör & myshelg

Måndag till onsdag - jobbade aplånga dagar... Till 23 varje kväll.. men jag blev klar med arbetet till slut.. På torsdagen hade vi en heldag på Hotell Rival med jobbet.. En helt okej dag som avslutades med en föreläsning av Per Naroskin. Mycket bra och tänkvärt!

På kvällen var det middag och fest.. meeen.. jag orkade inte vara kvar.. Var så trött efter allt jobbande och inte speciellt festsugen.. däremot var jag lite körsugen.. Kören hade terminsstart och mamma skulle åka dit själv.. så jag kollade upp om det gick att hinna med ett tåg till Uppsala i stället - och så blev det :)

Superkul att vara igång med kören igen. Det blir en himla rolig termin! Dessväre blir det nog ingen av drömartisterna till konserten - men vi får se.. Än så länge är Plura bokad - och det är ju jäkligt kul!

Kom för första kvällen i veckan hem när barnen var vakna. Mysigt!
På fredagen tog jag ut min övertid i ledighet, så jag och Melker var lediga. Vi bakade, åt lunch på McDonalds, handlade på Maxi och var ute i pulkabacken. En riktigt mysig dag!

I går morse var vi i ishallen. Skridskor för tredje veckan i rad. Första två gångerna har Melker åkt hängandes på en kon, och vägrat att släppa den. Blev grymt imponerad nu när Melker bar klev ut på isen och åkte!!! Mathilda är oxå himla duktigt, trots att hon åkt så lite.. men båda två tycker att det är himla kul och vi ska verkligen försöka hålla den här traditionen vid liv. Mamma, pappa och mormor kom dit och tittade oxå. Roligt!


Fikaväska är viktigt oxå :)


Skridskoprinsen

Efter ishallen åkte jag och barnen till biblioteket för att låna lite nya böcker.. En trevlig sysselsättning!
Under tiden var Micke hemma och packade och gjorde sig klar för att åka till Enköping på grabbfest. Han åkte strax efter att vi kommit hem..

På eftermiddagen kom mamma & pappa hit. Pappa hjälpte till att fixa det sista med elen i köket och mamma var sällskap (och hjälpte till med att vika tvätten). Medans mamma underhöll Mathilda (Melker var ute och åkte snowracer) så passade jag på att städa lite - och bestämma mig för att prova på städhjälp igen.. Tänkte att en gång i månaden (den vecka Micke jobbar helg) vore ju skönt att få det rejält städat i alla fall..

Mamma och pappa blev kvar hela kvällen så vi åt tillsammans, (mat som mamma hade med sig) och spelade Retro. Roligt! 

I dag har det varit finfint väder och vi åkte till Sigtuna tillsamamns med mamma & pappa. I Sigtuna mötte vi upp Sandra, Nicklas & Max. Var ute och halkade runt på isen och gick sedan till Valvet och åt lunch och fikade. En mycket trevlig dag!










Avslutade helgen med att boka en Berlin-resa till mig och Melker. Myyysigt!

6 kommentarer:

Marianne sa...

Tack för en trevlig helg. Jag älskar när vi gör spontana saker tillsammans.
Puss och Kram

Sandra sa...

Meee to!
Det blir liksom extra trevligt!

Puss!

josse sa...

myyyyysigt ser det ut alltihopa, med sol och snö, is och matsäck! så skareva! kram.

Mon sa...

Vilka härliga bilder ute i snön, mys!!!
Vad ska ni hitta på för skoj i Berlin & när åker ni?

Kram!

Sabina sa...

Har sagt det förr å säger det igen, du/ ni är så duktiga på att göra saker med barnen på helgerna, jag skäms som låter min V spela så mycket, särskilt på helgerna.

Jätte fina bilder.

Kraaaaaaam

Sandra sa...

Mmm.. det var en mysig helg!

Ja du Monica, jag vet inte vad vi ska göra där.. Melker är nog nöjd om han får sitta med Tiger och spela teve-spel.. Ha ha..

Sabina..
Här hemma blir det oxå mycket spel på helgerna.. det är väl kanske därför jag försöker hitta på nåt.. Är vi bara hemma har jag svårt att få Melker att göra nåt annat än att sitta vid teven.. leka själv? Nä.. det existerar inte.. tyvärr...

Kram!