söndag, januari 22, 2012

Oj...

Var det så länge jag sen jag skrev sist?! Tydligen...

Ja, vad har jag att berätta då?
Jag försöker komma på vad vi gjorde förra helgen, men jag kommer inte på..
Bakade macarons vet jag att jag gjorde i alla fall :) Jo, jag och Mathilda var på Stinsen och shoppade lite oxå.

I veckan som gått har jag mest jobbat, jobbat och jobbat. Har haft AP-mycket på jobbet.
Jobbade sent måndagkväll, torsdagkväll och fredagkväll. Lattjo!

I går var det lördag, och vad gjorde jag då?
Kommer knappt ihåg.. då är det illa va?!

Jo, för sjutton vi var ju och åkte skridskor på morgon. Det gjorde vi även helgen innan.. då var det premiär för Melker och jag stod intill och tittade. Men i veckan köpte jag mig ett par egna skridskor, så nu kunde vi åka allihopa.. Mysigt!

Melker var hos en kompis resten av dagen, och Mathilda hade en kompis här.
Jag frostade av frysen, tvättade en massa, var och handlade och bakade bröd. Pappa var här en sväng och kollade upp lite inför det sista av köksfixet.. det var den dagen det.

På kvällen var Micke på personalfest. Jag och barnen åt kinamat och tittade på Gladiatorerna. Det var vår festkväll det!

I dag var tanken att jag skulle jobba.. skulle bara låta Micke sova ut lite först..
Gick och lämnade Melker hos en kompis, och insåg hur härligt det var ute. Det har liksom snöat nu. Så nu har vi fin härlig snö. Äntligen!

När Melker var avlämnad så stannade jag hos mamma & pappa och fikade lite. Kände mig helt osugen på att åka och jobba.. mamma och pappa erbjöd barnvaktshjälp i kommande vecka.. så då får jag ihop mitt jobbande utan att behöva jobba idag.. så skönt!

Melker var inte hos kompisen så länge. Jag tog med mig Mathilda för att hämta honom. Vi blev kvar en stund på kompisens baksida där dom åkte pulka en stund. Gick sedan hemåt igen.. två griniga barn hade jag med mig då :(

Efter en stund hemma hade dom tinat upp och var lite gladare, så då gick ut och åkte pulka en stund i backen. Härligt! Snön har verkligen varit saknad...

Nu väntar en mega-jobb-vecka igen.. SEN får jag vara lite ledig. Skönt!

Trött lillebror och fikande storesyster i ishallen förra helgen

Mathilda, Melker och Micke ute på isen

När Melker hittat en kon att stötta sig mot så blev det kul att åka

Mathilda i full fart

Mina blåbärsmacarons

Fina Mathilda i pulkabacken idag

Fina Melker spexar

3 kommentarer:

Sabina sa...

Jag tycker att du är så duktig på att göra saker med barnen. Något jag borde ta efter!
Duktig på att baka oxå, kan man beställa eller ;)

Kraaaaaaaaaam

Josse sa...

Å, skridskor - vad kul! Jag tycker att det är modigt att ställa sig på isen med skridskor. Och förbaskat härligt när man kommer in i flowet. Kram och jobba lugnt!

Sandra sa...

Sabina:
Tycker du?!
Mmm.. kanske.. jag är rätt dålig på att ha tråkigt och bara vara..

Ha ha.. baka är kul.. men jag lyckas inte jämt insåg jag lugnt i fredags då jag misslyckades med i stort sett allt.. så beställa?! Nja.. vet inte om jag skulle våga :)

Josse:
Tack! Lite läskigt var det att kliva ut på isen - men det gick ju fint :)

Kram på er!