lördag, september 27, 2014

Gotland med jobbet

I tisdags kväll åkte halva jobbteamet båten över till Visby. Vi var framme 00:20 och drygt en halvtimme senare var vi framme i huset i Västergarn. Det är kollegan Maries föräldrar som har huset. Ett helt fantastiskt hus!

Vi kom ju mitt i natten, och det var mörkt - men när vi vaknade på morgonen så såg vi utsikten. Det låg bara ett stenkast från havet.. Superfint!

På morgonen gick jag, Carolina & Anna upp först. Vi var i frukostgruppen så vi fixade frukost till hela gänget.

Sen skulle ett gäng hämtas på flygplatsen, och efter det sammanstrålade vi på Eskelunds Bageri. Där gick vi en rundvandring på bageriet och tittade. Kul!

Efter det åkte vi vidare till Krysmyntagården och kikade. Mysigt! Vi hade ju toppenväder dessutom... Tog en fika i solskenet. Underbart!

Åkte sen till Maxi. Jag var närapå panikslagen i bilen då jag inte kunde hitta nyckeln. Nyckeln till huset som jag fått ansvar för.. Men den dök upp till slut.. Tack och lov!

Handlade mat och tittade lite snabbt innan vi åkte vidare till en ICA Nära-butik som vi skulle hälsa på. Efter att ha pratat där en stund och tittat runt så åkte vi tillbaka till huset. Åt lunch ute i solen, och efter det bjöd fikagruppen (=jag och två till) på fika :)

Eftermiddagen ägnades åt jobbaktiviteter. På kvällen åt vi god middag och hade en toppentrevlig kväll!

Dukat för middag

Dagen efter bjöd vi i frukostgänget på godfrukost, och sen fortsatte vi med jobbaktiviteter. Runt tre lämnade vi huset. Vi stannade till vid Leva för att kika lite (och handla deras supergoda bullar...)

Hade lite walks & talks och gick ner till havet. Mötte även grannarna kossorna.

Köpte en himmelsk god kolasås på Leva.

De andra skulle åka båt hem, men jag hade valt att flyga hem. Så jag blev avlämnad nere vid färjan och gick sen upp i Visby.. Vandrade lite planlöst runt och hade tänkt ta en fika nånstans, men orkade inte. Hade lite för mycket packning att släpa runt på.. så jag åkte ut till flygplatsen och satte mig och hängde där i stället... Satt och fikade och läste. Ganska skönt!

Var hemma strax efter åtta - samma tid som de som åkte båt nådde Nynäshamn...
Blev mött av familjen på Arlanda. Mysigt!