tisdag, september 23, 2014

Höst

I går var det en riktig måndag... Vaknade trött upp till regn och rusk..

Det är lov i skolan, och Mathilda är hemma men Melker har fritids. Vi åkte buss ner till fritids. Höll på att blåsa bort på väg till bussen..

Jag åkte tåg till jobbet, ganska skönt. Har fastnat för Storytel nu. Lyssnar på Skuggorna. Får dock gå tillbaka då och då, då jag svävar bort i tankarna..

På kontoret var det kallt och ruggigt. Vid lunchen var vi många som var sega och kände att vi hade svårt att komma igång..

Jag kom i alla fall igång, och fick mycket gjort. Var kvar till sju och tog tåget hem. Då var det riktigt kallt och ruskigt. Tack och lov blev jag hämtad av Micke och barnen vid stationen. Skönt!

När jag kom hem visade termometern +4,4. Inte konstigt att jag frös.. Var sådär inimärgen kall hela kvällen.

I morse hade vi +2,9. Men solen visade sig iaf...

Även idag är det lov i skolan. I dag åker Mathilda & Thyra in till Stockholm och shoppar... Melker är på fritids och jag har en lång arbetsdag framför mig..

Hoppas på en liiiite varmare dag...



Inga kommentarer: