lördag, december 27, 2014

November

Det går bra med bloggandet...
Ska försöka komma i fatt tänkte jag, så jag börjar med november månad.

6:e november åkte jag till Bro för konferens med Space-avdelningen på Happy Tammsvik. Den dagen föll årets första snö.

Men det blev inte så mycket snö den dagen, det mesta försvann snabbt.

Pimpade bilar med blomarrangemang i motorhuven 



Smarrig middag - oxfile med pototto

Minns inte exakt vad det var för efterrätt - men det var bland annat karamelliserad morot... Annorlunda - men gott!

På morgonen var vi ensamma till frukost. Det var så himla mysigt uppdukat framför öppna spisen. Denna frukost var en av de bästa hotellfrukostarna jag ätit. Fem plus helt klart!

När vi satt och åt frukost så kom personalen in med kladdkaka. Det var kladdkakans dag :)


Samma dag som jag åkte hem från konferensen så tog Micke med sig Melker och åkte hem till Marianne, Sebastian & Tiger och lämnade av Melker där. Han skulle vara där till lördagen. Micke skulle ut med gamla Maxi-gänget på fredagen, så jag och Mathilda fick en tjejkväll tillsammans. Mathilda hade träning först, och sen kollade vi på film: Förr eller senare exploderar jag. Mysigt!

På lördagen åkte jag och mamma på Mitt Kök-mässan. Det var en trevlig dag!
På vägen hem stannade vi i Kista centrum och möttes upp med Marianne, Sebastian & Melker och tog med oss Melker hem. De hade varit på Kistamässan där Tiger haft legouppvisning med skolan.

Jag träffade Petter på mässan :)

Melker spelade handboll i stort sett varje helg i november.
Han tycker det är jättekul, och varvar mellan målvakt och utespelare.

På fars dag bjöd Melker på pimpad kladdkaka

Veronica fyllde 40 år 16:e november och firades till en början hemma. 
Kvällen innan gjorde vi bottnarna och på födelsedagen dekorerade vi dem..

Dom blev väldigt smarriga

På kvällen firades Vera på Golden Hits med sina vänner. 
En mycket trevlig kväll!

En dag i slutet av november åkte jag och Lena till Ulriksdal för att äta lunch och titta på julblommorna. Det är så magiskt och ett måste att åka dit inför advent varje år...

Massor med fina julkransar

Julstjärnor i mängder

Inför advent så adventsbakades det - 
Pepparkakor, lussekatter och saffransbullar med fyllning. Mums!

Sista helgen i november så var jag på Sweden International Horse Show tillsammans med Mathilda & Ida. Det här var deras tradition de hade tillsammans med farfar, och jag ville att den skulle få leva vidare så i år åkte jag med dem.

Det var en väldigt trevlig kväll! Vi fick också se podd-kampen mellan Alex Schulman och Sigge Eklund. Väldigt underhållande!



Första advents-frukost med kusinerna

På kvällen första advent så var det återigen dags för mig att se "Meningen med Livet" med Alex & Sigge. Denna gång på Cirkus och med Veronica som sällskap. 

Vi såg ju provföreställningen här i Märsta, och nu har det gått två månader sen sist - så det var kul att se den igen! 


Inga kommentarer: