måndag, juni 08, 2015

Vad hände i maj egentligen....

Denna maj kommer nog gå till historien som regnigaste maj ever... Men jag måste ändå lista ned lite vad vi har gjort...

Vi inledde maj med finbesök av familjen Pudas-Jansson. Mysigt!
Vi åt goda woker och bulgogi :)


Sen inleddes även fotbollssäsongen med match i Uppsala. Sen har det blivit match i Uppsala nästan varje helg...


Sen var vi på handbollsavslutning med barnen. Stolt mamma kom hem med två barn som båda fick utmärkelsen "Årets lagkompis" <3 p="">

En lördag var Micke i Enköping och jag och barnen hängde med mamma & pappa & Inger som var barnvakt till Mio & Max. En mysdag med riktigt bra väder!




Sen blev det fotboll igen. Hemma för en gångs skull :)


Sen har jag varit på pizzakväll på Dammstugan, Venngarn med Vera, Christina & Maria. 
Mycket trevligt - och gott!


Varit ute och gått med Melker - och fotbollen...


Jag var på Börsen med mamma & pappa och såg Orup. Mycket trevligt!


Micke & jag tog en promenad och kollade in Södergatans dag. Kortege med gamla traktorer och bilar och lite annat smått & gott. Sammanstrålade med mamma & pappa. Fikade och tittade på en fotoutställning med gamla Märsta-bilder. Bjöd även hem mamma & pappa på grillmiddag.



Men innan vi grillade så åkte jag och Mathilda till Täby C för att köpa skolavslutningskläder. När vi var och handlade ringde Melker och bad om att vi skulle köpa en lösmustasch. 
Oklart varför - men vi skrattade en hel del...


Mathilda och hennes kompisar har kört en del skateboard på gatan.. Roligt!


Nu när jag tittar tillbaka på bilderna, så är det ovanligt mycket blå himmel och sol.. 
Inte alls så som jag minns maj precis....

Mycket blombilder har jag tagit också...




Sen har jag varit på Maskinexpo, Stoxa och jobbat som parkeringsvakt för Skånela en dag. Även mamma & pappa var med och ställde upp för barnens lag <3 p="">


Avslutade maj med att fira mamma & pappas födelsedagar.
Vi åt tacos, och till efterrätt hade mamma gjort smarriga tårtor. 



Så var det ju även mors dag - där fick jag ett fint gåvobevis av mina barn <3 p="">


På mors dag påbörjade jag även ett litet projekt. 
Vi har en liten odlingslåda som varit sorgligt eftersatt... I år får den bli blomlåda i stället. 



Slutligen - rhododendron verkar bli fin även i år....




























Inga kommentarer: