lördag, december 30, 2017

2017

Sammanfattning av 2017 baserat på de 1 526 bilder jag valt att spara från året.

Januari

- Vi tränade en hel del.
- Jag var med Mathilda, Melker, Alicia & Ellis och åkte skridskor.
- Vi hade familjebowling på O’Learys med mamma, pappa, Sandra, Nicklas, Max & Mio.
- Jag var på butiksrunda nere i Västra Sverige

Februari

- Vi forsatte tränandet och jag vann ett flak proteinpudding på Sats
- Mathilda färgade håret blått
- Mathilda flög själv för första gången, en resa till Visby för att utbilda inom Svea.
- Melker var på handbollscup i Tyresö

Mars

- Mathilda fyllde 16 år - och jag var magsjuk, så firandet fick ställas in
- Jag fyllde år, och firade födelsedagen med butiksbesök i Borås
- Min och Mathildas födelsedag firades i efterskott med plockmat och Budapestrulle
- Melker spelade DM, och hans lag vann
- Mathilda färgade håret lila
- Jag och Micke såg Schyfferts föreställning ”Var inte Rädda” i Märsta
- Inte en enda träningsbild togs, men jag kan meddela att det tränades på rätt bra ändå.

April

- Vårblommorna började titta fram i trädgården
- Melker spelade Irstablixten i Västerås. Micke sov med Melker och hans lag, jag och Mathilda sov på hotell
- Vi firade påsk och Melkers födelsedag 
- Vi tränade vidare
- Det kom snö den 18/4
- Barnen och jag var i Nävekvarn en helg, och hade ett mysigt vårdygn
- Mamma, pappa, Mathilda & jag var på en Tyngdlyftningsworkshop
- Micke och jag åkte till Norrköping och såg Säkert. Årets konsert!
- Jag var i Borås på jobb och åt sushi på bästa sushistället
- Mathilda ställde ut en tavla på biblioteket
- Vi firade Valborg som vanligt ute i Odensala hos Sandra & Nicklas. Dock utan Mathilda, då hon var hos Ellis.

Maj

- 2:a maj var det 30,3 grader ute i solen på framsidan
- Mathilda ställde upp och spelade föräldrarmatch mot Melkers lag
- En helg åkte vi ner till Linköping. Mathilda & Elias bodde hos Maja, vi andra bodde på hotell och såg en landskamp i handboll
- Micke och jag var på Mamma Mia The Party på Tyrol tillsammans med mamma, pappa, Sandra & Nicklas. 
- Melker spelade Mixcupen i Sollentuna
- Jag var ute och åt med jobbet, tapas
- Melker och ett gäng handbollskillar var på Nattgibb på Inferno Online
- Mathilda och jag var på Handledarutbildning inför att börja övningsköra
- Vi firade mamma & pappas födelsedagar
- Ännu ett butiksbesök nere i Borås. Lunch & fika i Haga, Göteborg

Juni

- Mathilda började övningsköra
- Mathildas klass hade övernattning i Näsudden. Micke, Melker & jag sov kvar därute med dem.
- Melker var på Skånela Summercamp
- Mathilda var på Håkan Hellström på Stadion med sina vänner. Micke och jag var också där tillsammans med Södermans. Vi bjöds på ösregn!
- Det var skolavslutning, och Mathilda slutade 9:an och fick ett fint stipendium samt spelade trummor på avslutning
- Vi åkte till Florida och hade en helt fantastisk semester. Orlando, Daytona Beach, Universal Studios, Anna Maria Island, Florida Mall, Disney Springs

Juli

- Jag och Melker var i Göteborg och kollade in när hans lag spelade Partille Cup
- Vi tränade
- Vi övningskörde
- Poolen fylldes - och det badades en hel del
- Mathilda tog med sig Melker och åkte till Gröna Lund en dag
- Mickes födelsedag firade vi med fika på Wenngarn och sedan sommarfest härhemma
- Mathilda och jag åkte till Göteborg för att se Håkans sista konsert på Ullevi
- Efter ett dygn hemma åkte tillbaka till Göteborg, då med hela familjen samt Alicia & Ellis. Vi bodde i Lisebergsbyn och gick på Liseberg

Augusti

- Vi hade två fina dagar i Göteborg, och åkte sedan tåg hemåt
- Barnen gick i Pride-paraden och Micke och jag tittade på
- Micke och jag storrensade i garage och förråd
- Melker spelade Uppsala Beachhandbollscup, trots att det var mitten av augusti var det svinkallt
- Mathilda började gymnasiet i Uppsala. Efter två kaosiga dagar fick hon byta gymnasium.
- Mathilda och jag var och såg Veronica Maggio två kvällar på Mosebacke. Fint!
- Vi åt kräftor hemma hos mamma & pappa

September

- Vi var i Nävekvarn på kräftskiva
- Vi tränade
- Mamma, pappa, Veronica och jag ”sprang” Sigtuna Stadslopp och hade en urmysig dag på Sigtunahöjden efteråt med bubbel och bad och grillbuffé
- Jag var i Borås och åt på mitt bästa sushiställe igen
- Vi sprang Topploppet i Hagaparken hela familjen tillsammans med mamma, pappa, Inger & Sandra
- Jag var i Ludvika och påbörjade att bygga upp Kvantum Ludvika

Oktober

- Mathilda var på anställningsintervju på Gröna Lund och jag och köpte fika på Mr Cake
- Jag var på utvecklingssamtal i skolan med Melker
- Vi tränade
- Jag var i Uppsala och startade upp ICA Nära Råbyvägen
- Jag var i Ludvika igen och fortsatte uppbyggandet av Kvantum Ludvika
- Jag var på utvecklingssamtal i skolan med Mathilda, vi åt brunch på Ikea efteråt
- Vi firade Jocke som fyllde 50
- Jag var återigen i Ludvika, för att vara med då Kvantum öppnade

November

- Vi var i Eskilstuna där Melker spelade Rekarnecupen
- Min bil la återigen av, nu för gott… eller tills den blir lagad i alla fall
- Jag lunchade med Veronica på hennes födelsedag
- Vi överraskade Nicklas med att göra om hans garage en helg då han var borta
- Mathilda var på eleverådskongress och blev invald i Sveas förbundsstyrelse
- Jag var på butiksbesök i Umeå, en dag med snöstorm i Umeå
- Vi firade Nicklas 40-årsdag
- Mamma, pappa, Mathilda & jag var på Wenngarn och fikade
- Vi köpte ny diskmaskin äntligen - efter nästan ett år utan

December

- Jag var på Afternoon Tea på Sigtunahöjden med Veronica, Tina, Monica & Maria
- Vi skaffade oss nya element, och slipper frysa
- Vi var på julbord på Sigtunastiftelsen med mamma, pappa, Sandra, Nicklas, Max & Mio
- 7 december snöade det och 11 december snöade det ännu mera
- Melker var på Lussekul i Vikingahallen
- Jag var på butiksbesök i Borås
- Jag var på butiksbesök i Jönköping
- Vi hade julgodisdag med Krogius
- Jag var på konferens på Lidingö med jobbet
- Jag och Mathilda hade julklappsshoppingdag på MOS 
- Melker inledde jullovet med att ha kompisar på övernattning och vara vaken hela natten
- Vi besökte mormor och skrattade :)
- Vi klädde julgran och spelade uppesittarbingo. Mathilda vann 100:-
- På julafton spelade vi ”Gunde Svan Som Indian-memory”, tränade och firade sedan hos Ekwall-Öhlin
- Vi tränade
- Vi byggde pussel

- Vi spelade spel

1 kommentar:

Marianne Ekwall sa...

Kul att läsa. Tänk vad mycket man hinner med på ett år. 😃😘