tisdag, augusti 30, 2005

Fyraårig storasyster till salu

I dag har hon varit fullkomligt hopplös och jag är helt färdig... Mathilda var på dagis 8-11:45 och från det att jag hämtade henne tills nu har hon varit så fruktansvärt intensiv så jag blir alldeles matt...

Hon låter inte Melker vara ifred en sekund, har börjat bli hårdhänt med honom, står och balanserar klättrar över honom på ett ben, vill lyfta honom, drar honom i armarna, slänger med flit håret i hans ansikte, ruskade stolen då jag satt och matade honom osv...

När vi var på promenad och Melker låg i vagnen och var på väg att somna så var hon på honom precis hela tiden (hon stod på ståbrädan), så till slut fick jag ta upp honom i bärselen. Jag känner inte igen henne och blir alldeles matt...

Tårarna har runnit ett antal gånger på mig i dag! Helst av allt skulle jag vilja åka till ett café och sätta mig i lugn och ro ett par timmar nu...
Fast cafébesök det går inte riktigt ihop medMathildas frågor till mig i dag;
Mamma varför har du så tjock mage? Kommer det snart en till bebis? Mamma, jag vill att du ska ha en liten mage i stället...
Vad säger man? Gråter en skvätt och spar orden inne i huvudet... Jag vill inte att mina barn ska behöva skämmas över mig....

*lessen idag*

1 kommentar:

Anonym sa...

KRAM!