söndag, augusti 14, 2005

Summering av veckan

Onsdagen blev en rätt bra dag. Melker somnade innan vi gick hemifrån på förmiddagen och sov hela vägen ner till dagis. Han vaknade precis när jag hämtat Mathilda. Han var nöjd hela vägen hem. Skönt!
På kvällen var jag och mamma ute och gick en långpromenad, 7 km gick vi. Skönt det med!

I torsdags så ville Mathilda inte gå till dagis, så hon fick vara hemma. Vi gick ut klockan halv tio, och hann inte mer än över vägen förrän det började regna. Tänkte först vända om hem igen, men ångrade mig. Slängde på regnskyddet och på med Mathildas regnkläder så traskade vi vidare. Jag var rätt dyngsur - både av regnet och av svett - då vi kom fram till Kulturskolan. Där fyllde jag i en anmälan om barndans för Mathilda och musiklek för Melker. Kul! På väg till Kulturskolan ringde Veronica och frågade om vi inte ville komma och hälsa på dem, och det ville vi ju.

Så när vi gick från Kulturskolan så gick vi först till centrum och köpte fika. Därifrån tog vi bussen hem till Veronica & co. Melker sov under hela vår promenad, Mathilda var på ett strålande humör och allt gick så himla bra och smidigt (förutom att det regnade lite...). Jag kände mig glad och upprymd! Kände mig lite deppig av olika anledningar på onsdagen, men nu kände jag mig med andra ord lycklig!

Vi var hos Veronica & co i ett par timmar innan jag tyckte det var dags att gå hem. Mathilda lekte så bra med Thyra & Lucas, och ville inte alls gå hem. Så jag och Melker gick hem ensamma, medan Mathilda stannade kvar och lekte i ett par timmar.

Melker sov hela vägen hem, och vaknade precis när jag kom innanför dörren. Men sen somnade han om igen och sov vidare i två och en halv timme! Så mycket brukar han inte sova... Jag fick genast en massa tid över - och borde ha njutit av den, men i stället gick jag runt och plockade en massa... Precis som vanligt!

Halv fem kom Veronica hit och lämnade av Mathilda, och strax därefter kom Micke hem och i samma veva vaknade Melker.

När vi ätit middag så åkte jag och Mathilda till Barnens Hus tillsammans med Veronica för att köpa present till Thyra.

I fredags var Micke hemma. Jag och Melker åkte på en fikaträff med Leone & Moa och några andra mammor. Det var kul och trevligt att komma i väg och träffa lite nytt folk!
Mathilda fick stanna hemma med pappa, och hon var helt förstörd då jag åkte. Det kändes jättehemskt att lämna henne så, men jag behövde få komma iväg med bara Melker för en gång skull plus att det kan ju vara kul för Micke att få rå om Mathilda själv i bland oxå...

När vi kom hem igen så var Mathilda tack och lov glad igen! Vi åt lunch, och sen skulle Micke åka och köpa virke till uteplatsen. Fast först åkte vi hem till mamma & pappa och fredagsfikade. Jag och barnen stannade kvar där sen när Micke åkte iväg.

I går var det Pippi-parad och födelsedagskalas i Stockholm. Mamma & pappa åkte med mig och barnen in. Först gick vi i paraden från Raoul Wallenbergs torg till Junibacken, och sen på Junibacken var det kalas. Vi hade med oss picknick, så vi slog oss ner i gräset. Fast Mathilda ville inte sitta där, så mamma & pappa fick äta/fika i skift, medan den andra var med Mathilda och tittade på de olika aktiviteterna. Det var full rulle hela tiden, och efter två och en halv timme var Mathilda rätt väck, så vi åkte hemåt. Tog båten från Junibacken över till Nybroplan.




Pippi-Tilda går med mormor & morfar i paraden


Mathilda & morfar kommer in på kalasområdet


Mathilda äter lite macka


Hopp i hoppborgen

På kvällen var mamma & pappa här och åt middag med oss. Pappa hjälpte även Micke att sätta upp en balk på uteplatsen.

I dag var jag och barnen hemma hos Veronica & co och firade Thyras födelsedag i efterskott. Mathilda var sur & grinig när det var dax att åka hem. Inte kul alls. Blä vad jobbigt det är när hon är på det humöret. Hon var fortsatt sur när vi kom hem. Micke tog med henne och gick till lekparken, så fick jag gå och lägga mig och vila med Melker en stund.

På eftermiddagen var jag ute på en promenad med mamma & pappa. Det blev 7-km-rundan idag igen.

Inga kommentarer: