lördag, oktober 08, 2005

Lördag

I morse blev det en slapp lördag med Melodikrysset som vanligt. Lördag innebär ju simskola, så strax innan tolv åkte Micke & Mathilda och en stund senare åkte även jag och Melker ner. Mathilda var trött och simningen gick sådär. Hon var inte vidare värst samarbestvillig tydligen. Tråkigt när det är så! Nu lägger vi simningen på is ett tag igen. Det är för jobbigt att ha så uppbokat vareviga lördag. Känns inte kul!

Direkt efter simningen tog jag med mig Mathilda och åkte hem till Anton på fyraårskalas. Mathilda hade redan bestämt att hon absolut inte ville ha med sig morsan... Så jag fick åka hem igen :) Passade då på att tvätta bilen på Preem på vägen hem. När jag sen kom hem så städade jag bägge bilarna inuti. Så himla skönt att få det gjort - och välbehövligt!

När jag sen skulle hämta Mathilda igen så tog jag andra bilen, och körde in den i tvätten på Preem. Tänkte "Jag hinner precis till klockan 15:00 - bara inget strular....". Efter en stund känns tvätten väldigt konstig och stannar en stund senare... Det visar sig att underredsspolningen fått tuppjuck och har nu fastnat. Det är en "arm" som fastnat och trycker in däcket i fälgen. Det såg helt bisarrt ut... Hela däcket var intryckt ända in i fälgen, och det såg inte alls lovande ut... Killarna på Preem hade aldrig sett något liknande... Jag hade kört in lite snett, men enligt dem var det inte alls nån fara. Dom hade sett bilar som stod mycket mera snett utan att nåt hänt... Det tog en stund att få loss bilen, dom ville först inte låta mig starta den, för dom misstänkte att däcket skulle explodera. Men till slut var det ända utvägen - och det gick bra. Däcket var oskadat tack och lov... Däremot pajjade tvätten, och jag fick åka ner till Statoil för att tvätta vidare...

Mathilda hade haft hur skoj som helst på kalaset, och ville inte följa med hem....
På kvällen var hon sååå trött och somnade tidigt. Skönt!

Inga kommentarer: