söndag, oktober 23, 2005

Söndag kväll...

...så lider den här helgen mot sitt slut. Som vanligt går helgerna mycket fortare än vad jag vill...

I fredags åkte jag med barnen till Solna. Hälsade först på Micke en snabbis på jobbet, och sen handlade jag på Maxi. Under tiden jag handlade så var Mathilda i Minihuset, och Melker satt i vagnen. Känns inte helt säkert att ha honom sittandes i kundvagnen, men jag fixade ett "säkerhetsbälte" av Babybjörnen :) Kände mig väldigt stolt över att jag kom på den braiga lösningen... Gick jättebra att handla med Melker sittandes så, även om han blev väldigt trött i slutet.... Han slocknade i bilen på väg hem..

På eftermiddagen var vi hemma hos Leone, Max & Moa och fikade och lekte en stund, och sen på kvällen var vi hemma hos mamma & pappa och åt middag. Även gammelmormor var med.

Inför den här helgen införde vi nya "regler", att vi skulle få en natt/morgon utan barnansvar och en natt/morgon med barnansvar. Barnansvar natten till lördagen hade Micke - och jag fick sova... Urskönt!

Micke hade det iofs inte så värst jobbigt, då Melker sov ända till 07. Så han behövde inte gå upp nåt på natten. Jag sov vidare till 08:20, då jag vaknade ensam i sängen alldeles av mig själv. 08:20 låter ju inte som nån vidare värst sovmorgon egentligen - men för mig var det verkligen det!!

Vi gick upp och åt frukost och Micke gjorde sig klar för att gå ut. Det var städdag i området, så Micke fick representera vår familj.... Mathilda var oxå med ute en stund, hon var borta hos Elin och lekte. Men dom slarviga föräldrarna hade inte hunnit fått fram varma vantar än, så när hennes vantar blivit dyblöta (det regnade rätt friskt...) var hon iskall om händerna och ville inte vara ute mera.

Strax innan tolv gjorde vi oss klara för att åka till simskolan. Jag badade med Mathilda även denna lördag, och det gick toppenbra! Jag pushar Mathilda en del, och fick ner henne under vattenytan ett par gånger. Taskigt kanske - men jag ser ju hur hon växer av det!!
Sist av allt så tog jag av henne simringen - och gissa om vi blev tokstolta både Mathilda och jag då hon simmade ett par simtag alldeles själv!!! YES! Nu måste vi verkligen fortsätta träna på det här. Jag blev så glad så jag lovade henne en present....

Simningen för Melker gick oxå jättebra, även om han var trött. Vi åkte hem och åt lunch, och sen åkte jag och Mathilda upp till Maxi och handlade. Vi kom hem samtidigt som Mickes föräldrar kom hit och hälsade på. Dom var här ett par timmar, vi åt middag och fikade. När dom åkte hem var det läggdax.

När barnen somnat så satte jag igång med att städa klädkammaren... Kul lördags-kvälls-nöje :) Himla skönt att få det gjort i alla fall... Fattar inte att det blir så väldigt rörigt där inne så fort hela tiden...

Natten till söndagen var ju min "jobb-natt", så det var bäst att inte gå och lägga sig alltför sent... Jag fick sova mellan 0-04:30 och sen var det dax att gå upp och ge Melker mat. Han hade inte ingen lust att somna om först, men strax innan 06 somnade han äntligen. Jag tänkte då "Jag måste få sova åtminstone två timmar nu..." Klockan 07 vaknade den lilla mannen igen... Satan så trött jag var då... Då kliver min kära man upp och säger "Jag tar honom, sov vidare du..." Han tyckte han sovit klart, och tyckte synd om mig som varit uppe under morgontimmarna... Så jag fick sovmorgon till 08:30 i dag igen! SKÖNT!

På förmiddagen städade jag och fixade lite. Vid ett började jag baka scones, och klockan två kom gästerna till Lingon&Blåbär-visningen. Var lite besviken först då flera av gästerna lämnade återbud en efter en... men det blev bra ändå! Kajsa kom hit med sin mamma och Johanna, Lotta kom hit med Anton och Cattis & Tobias kom hit med Samuel. Så det blev full rulle... Leone hade även med sig Max en stund, så det var en massa barn här. Skoj!

Visningen gick bra för Leone, och försäljningen blev nog rätt hyfsad :) Jag köpte en del... Har ju varit på några visningar nu, och gillar kläderna mer och mer för varje gång. Det blir dyrt det här... *ler*

Efter visningen stannade Cattis, Tobias & Samuel kvar och åt middag. Skoj! Mathilda och Samuel lekte så bra tillsammans, och hade jättekul.

Jag var rätt slut på kvällskvisten... La mig innan elva, det händer inte så ofta...

1 kommentar:

Anonym sa...

PageSense: Micropayments for Google Library Publishers
O'Reilly European Open Source Convention October 17-20, 2005, Amsterdam, The Netherlands Google Library could pipe print publishers' works into millions of homes; it's a natural marriage of new and old media.
Find out how to buy and sell anything, like things related to georgia highway construction on interest free credit and pay back whenever you want! Exchange FREE ads on any topic, like georgia highway construction!