tisdag, mars 14, 2006

Less, less, less

Vissa dagar tänker jag på hur skönt det hade varit att vara ensam och barnlös, att bara behöva tänka på sig själv och bara få ha allt i sin egen ordning. Ingen som rör till det och stökar ner hela tiden... I dag var en sån dag!

Men jag tänker oxå på hur förbaskat tomt och tråkigt mitt liv hade varit utan man och barn! Jag hade absolut inte för nåt i världen velat vara utan dem...

Jag är så himla less på allting just nu! Less på den förbannade vintern som inte verkar vilja ge sig. Det är ju för sjutton mars nu och i mars brukar det bli vår! Fast än så länge känns våren avlägsen...

Jag är så less på dessa vinterkläder. Mathilda klär sig iofs själv, men man får tjata, tjata, tjata. Melker hatar att få på sig kläder, vanliga kläder och ytterkläder. Påklädning sker under fasthållning och djävulsskrik... Detsamma gäller vid blöjbyten. Han är helt vild och vägrar ligga stilla... Extra kul vid bajsblöjor. Not!
Dessutom har Melker börjat med nåt nytt - han kastar sig hejdlöst bakåt. Är man då inte riktigt med så slår han ju i bakhuvudet... Inte så kul!

Jag är less på mattjafs. Mathilda tycker inte om nånting och allt är BLÄ.. I dag gick hon och snodde kasslerbitar från mig då jag lagade mat - men när vi sen åt mat så var allt blä, äckligt och blahablaha. Känns inte så kul att stå och laga mat när det blir sådär... Jag har ingen bra relation med maten heller och då blir det ännu värre. Antagligen påverkade väl Mathilda Melker för han började oxå protestera och ville inte äta något då Mathilda flydde från bordet. SUCK!

Efter maten åkte vi hem till mamma och pappa för att jag skulle gå på bandet. På vägen dit kom jag på att det vore skönare att gå ut och gå en promenad för mig själv i stället, så då gjorde jag det. Lämnade barnen hos mamma och pappa och så gick jag ut på en promenad i 45 minuter. Skönt!

När jag kom tillbaka så hade jag fått SMS från Heli! Hon har blivit mormor i dag! Emma har fått en liten pojke! GRATTIS!
När jag skulle svara på SMS'et så tog Melker telefonen - och jag lät honom ha den en stund... Han brukar få ha den ibland... Pappa frågade om det var så smart - och jag svarade att det var nog ingen fara... Just det... Det var den telefonen det. SKIT OXÅ!

När vi skulle åka hem så ville inte Mathilda - som vanligt. Det blev världskrig till slut... Hon började störtgråta för att hon var hungrig. Hon hade väl väntat sig att få något hos mamma och pappa då - men icke! Vi hade redan pratat om det innan, då hon lämnade bordet så sa jag klart och tydligt till henne att det blir inget annat...

Hon tjöt hela vägen hem och var helt förkrossad... Dessutom var hon toktrött!
Tack och lov kom Micke hem rätt fort, så han fick ta över så jag fick gå och lugna ner mig en stund. Mathilda fick äta tillsammans med Micke - det blev kasslern som åkte fram igen och då åt hon med god aptit.

Ja, vad är jag mer less över? Jag är less över pengaångest och att jag inte får nån ordning på mitt ätande. Jag känner mig usel - fast jag vet att jag inte ska slå på mig själv, men gör det ändå. BLÄ!

Det mesta beror väl på sömnbristen antar jag? Jag är sjukt less på att inte få sova ordentligt! Barnen knölar kvällarn och nätterna igenom och jag blir galen! Dessvärre finns inte orken att ta tag i det hela heller!

Så, nu var det slutgnällt från mig!

Inga kommentarer: