tisdag, mars 21, 2006

Magsjuk och jobb

Melker är magsjuk, ordentligt magsjuk dessutom. Han började kräkas 02 natten till i går och kräks ännu... Hemskt!
Nu matar vi honom med vätskeersättning ett par teskedar var femte minut, och nu när han hade behållt allt i sex timmar så fick han 10 ml majsvälling på sked. Det kom upp igen... Det är så fruktansvärt när han gråter efter mer vatten och sträcker sig efter flaskorna. Stackarn! Hoppas, hoppas han mår bättre i morgon och att vi andra klarar oss!

Mitt i allt kräktorkande i går så ringer en kille från ICA. Jag hade sökt ett jobb där, och nu ville han träffa mig. I dag fick Micke komma hem efter lunch, och så åkte jag in och träffade honom. Jobbet var mitt om jag ville ha det :)

Så nu tar snart min mammaledighet abrupt slut.... Har lite blandad känslor för det... Är ruggigt less på att bara gå hemma och vara tråk-Sandra, och längtar efter att få komma ut. Samtidigt så har jag sett fram emot att vara hemma i vår och sommar...

Men det känns himla bra att slippa tänka på att söka jobb i höst, och så känns det väldigt nyttigt för Micke att få vara hemma med barnen. Fast det är ju lite lyxigt att det blir just sommaren för hans del... *hrmph*

Nu ska vi bara se när Micke kan ta över föräldrarledigheten och sen får jag börja jobba. Gulp! Men nu ska jag sova... det blev snålt med sömn i natt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul med jobbet! Grattis! Det kommer säkert att bli jättebra. Och det är skönt att börja jobba igen när man nått den där punkten med rastlöshet.

Anonym sa...

Måste ju bara få grattulera till de nya jobbet.

Kram