söndag, december 23, 2007

Tomten var tidig i år...

Tidigare i kväll när vi klädde julgranen, så såg jag en tomte komma utanför fönstret... Mamma & pappa var hos oss, så dom kundet det ju inte vara.. Jag blev faktiskt lite rädd först och undrade vad sjutton är det här?!

Han gick och kikade in genom fönstren och sen såg jag ju vem det var.. Det var mamma & pappas granne. Barnen blev helspralliga, framförallt Melker... Mathilda genomskådade honom på rösten (han är norrlänning).
Han ville bara kika förbi och önska God Jul. Var helt säker på att det var uppgjort med mamma & pappa, men det var det inte. Han hade inte pratat med innan (tror jag.. pappa svor på det i allafall...).

Jag blev rätt stum faktiskt när han kom. Lite skoj! I morrn får vi hoppas att den riktiga tomten kommer med paket :)

I dag har vi städat, gjort en ny omgång kola (som blev mer lyckade), hälsat på gammelmormor & gammelmorfar, handlat och klätt granen och plockat fram lite julpynt. Det var det hela... Nu är det bara ett par få minuter kvar innan klockan är midnatt och vi smyger in på julafton :)


Melker försöker koncentrerat att sätta upp en julgranskula


Tomten Eskil



Mormor, Melker & morfar dansar "runt" granen


Klapparna på plats

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att ni har haft en mysig jul! :)

God fortsättning :)