söndag, augusti 16, 2009

Kalas & geocaching

Det blev en lugn förmiddag i det Åströmska hemmet. Vi var bara inne och drog fötterna efter oss.. Skönt!

Efter lunch hoppade vi in i bilen, Mathilda klädd som cheerleader. Det var maskeradkalas hos Thyra som fyllt åtta år i veckan.

Vi lämnade av henne, och sen åkte vi vidare på lite caching. Första stoppet blev längs strandpromenaden i Sigtuna. Där tog vi bara reda på en uppgift inför en multi som vi tänkt ge oss på.. Vi inser att vi har svårt att lösa multis på stående fot, med en liten babblig fyraåring i släptåg, så vi får helt enkelt göra dem i flera steg. Det får nog bli vår melodi...

Åkte tillbaka till Märsta, och upp till Valsta för att logga en realtivt enkel cache. Svårigheten var att logga den utan att synas.. Det var i stort sett omöjligt.

Andra cachen var i närheten av vattentornet. Där visade det sig finnas en massa kul lekgrejer, kuliga gungor och en linbana. Toppen tyckte Melker! Återigen - jag fascineras över att vi hittar ställen som vi aldrig tidigare varit på innan fastän det är så nära hemma..

Tredje cachen vi försökte oss på var en Mystery, men den kom vi aldrig fram till. Det får bli en cykel-cache för Micke i stället..

Eftersom att Mathilda var på kalas, så skulle väl även vi få kalasa lite. Vi åkte till Arlanda och fikade i ankomsthallen. Mumsigt!

Klockan började närma sig fyra, så vi åkte till Maxi och släppte av Micke där. Han skulle jobba en stund. Sen åkte vi till Sigtuna för att hämta Mathilda och efter det skulle vi hem till m&p för att äta middag.

I bilen på väg till m&p började tjafset.. Mathilda var arg över att hon inte skulle hinna leka med Tove, hon var arg över att hon inte fick åka och köpa ett fotoalbum, hon var arg över att hon inte fick leka med Thyra mera och så vidare. Hon grät och skrek, och slet sönder ett reklamblad som låg i bilen.

Då börjar Melker gråta, för just det reklambladet hade han tänkt att läsa. Sen var cirkusen igång...

Jag blev sugen på att göra en "Falling down" typ.. Att bara parkera bilen vid en busshållsplats och överge den. Jag kände mig mycket mogen och tänkte många aggressvia tankar. Grrrr.

Nåväl, vi kom hem till mamma & pappa ordentligt i alla fall, och Melker var vid det laget go och glad. Mathilda valde att sitta kvar i bilen och tjura en stund till. Efter en stund kom hon in och tjurade, men tinade sen sakta.. så efter en stund var allt frid och fröjd igen. Tack och lov.

Nu i kväll har det varit pirrigt och svårt att somna. Vår stora tjej börjar tvåan i morgon.. Helt otroligt!


Världens finaste tjej :)




Världens finaste kille åker linbana


Micke och Melker ser ut som små myror där brevid vattentornet. Det är verkligen större än jag föreställt mig...

1 kommentar:

Sabina sa...

Ååå En HSM tjej=) Så fin=)
Kan tänka mig att kalaset var kul, man kan lätt bli trött efter roliga kalas, då blir man lätt surig;)
Ja själv glömde jag ju bort Thyras föelsedag, fyfyfyf på mig.
Kramkramkram