lördag, augusti 08, 2009

Semestern närmar sig sitt slut

Nu är det bara morgondagen kvar, sen på måndag börjar allvaret igen. Jobb för oss båda och dagis och fritids för barnen...

Jag har dubbla känslor inför det.. Skulle gärna varit hemma ett tag till, har så mycket kvar som jag vill göra.. MEN... barnen behöver verkligen återkomma till rutiner, och vi behöver komma ifrån varandra ett tag nu.. Barnen längtar tillbaka till dagis och fritids nu.

Ska jag beskriva semestern negativt så blir det:
- "Jag vill ha glass"
- "Jag vill ha välling" (typ femton gånger om dygnet). Försöker sluta med välling, då Mellemannen helst bara dricker välling och struntar i att äta riktigt mat. Resultatet blir trött och gnällig Melle..
- "Mamma bära, orkar inte gå"
- Bebisspråk
- "Men åhhhh..."
- Suckar
- "Ska vi inte åka hem snart?"
- "Hjälp, tänk om det kommer en katt". Båda barnen har utvecklat kattskräck
- Mamma, mamma, mamma, MAMMA, MAMMA, MMAAMMMMAA...
Mycket gnäll, tjafs, gnat och klängande har det varit.. Puh!

Men om jag ska beskriva semestern POSITIVT i stället - det är ju trevligare - då blir det;
- Härliga barnskratt
- Kramar, pussar och mys
- Härliga dagar i Nävekvarn
- Härlig vecka i Danmark med Legoland
- Lata slappa dagar
- Mycket jordgubbar och glass
- Härliga grillningar
- Geocaching

Det var väl det typ. Over and out.

1 kommentar:

Monkan sa...

Vilken fin bild... Njut av sista semester dagen nu i solen (själv ska jag städa inne idag, hm).
Vi hörs! Kramiz