måndag, december 28, 2009

Kommentarer

Det här med kommentarer är svårt tycker jag! Jag får inte så rasande många kommentarer, men dom jag får.. Hur gör man med dom egentligen?

Var svarar man?
Jag ser ju att många svarar inne ibland kommentarerna och så har även jag börjat gjort då och då. Innan har jag alltid svarat på den personens blogg/hemsida..

Men alltså, om jag nu svarar bland mina kommentarer. Vem läser då det svaret? Om man lämnat en kommentar går man då tillbaka och kollar om man fått något svar? Jag gör det inte när jag kommenterat hos folk...

Vilket otroligt i-landsproblem...
Men man vill ju inte vara ohyfsad liksom och inte svara om man får en motfråga..

12 kommentarer:

Marianne sa...

Ja, du det är inte lätt. Jag brukar ibland gå tillbaka om jag frågat något speciellt. När jag vid ett tillfälle svarade på kommenterarens blogg, tyckte hon att det var konstigt och sa att hon alltid brukade svara på sin egen (blev det krångligt det här).
Puss

Sandra sa...

Ja men precis.. det är ju så jag känner för att fortsätta göra.. då vet man ju att det blir läst liksom..

Men nu då, kommer du att läsa det här till exemepel? För det här är ju så ofantligt viktigt att det kan du bara inte missa...

Kram kram!

Jenny Bergvall sa...

Ja visst är det svårt det där.
Ibland händer det att jag går tillbaka. Om jag vill ha svar och inget har kommit till mig. Men oftast glömmer jag nog att gå tillbaka. Ibland svarar jag i mina kommentarer.. känns frågan EXTRA viktig går jag till personens blogg o antingen säger att jag svarat i min blogg eller ger svaret direkt i dennes blogg.

Sabina sa...

Jag går alltid tillbaka och kolla ev svar, för jag svara i stort sett alltid på min egenblogg. Jag svarar även om någon inte ställt en fråga, då brukar jag bara kommentera kommentaren liksom. Jag tycker det är trevligt att få respons på sin kommentar. Men det är ju jag.
Gör som du känner är lättast.

Kraaaaaaaaaaama

Monkan sa...

Jag brukar oxå gå tillbaks & kolla kommentarerna (om jag kommer ihåg). Men är själv oxå dålig på att kommentera mina egena i min blogg. :)
Du gör som du vill lixom! Kramiz

Josse sa...

Har funderat på det där jag med. Ibland svarar jag på kommentarer jag fått. Eller på vissa, som kanske är rena frågor. Jag tänker att läser folk svaret så gör dom. Annars: äsch. Så mitt tips är att skriva svar om och när du har lust, annars strunta i det. ;)

Marianne sa...

Jajamen, jag har läst svaret. Puss på dig

Sabina sa...

Som nu tex är det typ tredje gången jag går till det här inlägget;)

Stressar jag dig nu?? Felåt.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Sandra sa...

Tackelitack... det känns som att det inte finns några rätt och fel då alltså :)

Jag fortsätter att vara okonsekvent då :)

Sabina.. nädå.. bara lite :)

Kram på er alla!

Fresia sa...

jag försöker läsa ikapp allt jag missat nu så den här kommentaren är i ssenaste laget förstår jag.
Men jag skriver iaf.

Jag svarar alltid på min sida. Alla kommentarer. Vilket jag tycker man ska göra. Men många gör inte så, de svarar inte alls öht eller så ibland ger de ett svar på den andres/frågarens blogg.
så jag går oftast tillbaka och läser igen, ser om jag fått ngn respons.
För jag tänker aatt bloggandet är ett sätt att ha en dialog med ngn/ngr. Varför bloggar man annars? Eller eg, varför har man den mäjligheten att lämna en kommentar? Om det inte ska bli en dialog?
Har aldrig fattat det där. Så folk som inte svarar behöver inte ha ngn kommentarsformulär på bloggen heller. tycker jag.
Men som sagt, alla gör olika och det allra viktigaste är väl att man gör som man själv vill!

kramen

Sandra sa...

Tack Fresia för även ditt svar!

Jo, jag tycker absolut att man ska svara, fråga är bara var. I sin egen eller i frågeställarens blogg.. Men antagligen är det så att det blir lättare att svara i sin egen blogg. Det känns mer och mer rätt för varje dag.. *ler*

Kram kram!

Fresia sa...

Men eller hur:)
Åsså går man tillbaka o kollar lite, finns där ngt svar?
Jättebra tycker jag.....

kramen :)