söndag, december 20, 2009

Sjuk & snö

Jisses så mycket snö vi fått nu. Helt enormt!
Det är så fint och mysigt överallt... Love it!

I onsdags jobbade jag järnet.. från 8:00 till 22:20.. Puh!
Den dagen gästades vi av EMD på kontoret som sjöng ett par låtar för oss innan vi fick äta julbord. Ett för övrigt väldigt trist julbord.. men det var väntat..

Det visade sig vara ett smart drag att jobba länge, för i torsdags och fredags var Melker sjuk och jag fick vabba. Han hade ont i magen på torsdagsmorgonen, men verkade för övrigt må tipp topp.., men jag vågade inte chansa på att lämna honom på dagis i dessa magsjuketider. En stund efter att vi kommit hem efter vi lämnat Mathilda så sa han att han bara skojade, han hade inte alls ont i magen.. Den lilla busen...

Han verkade må prima hela dagen, fram tills dess att vi skulle gå och hämta Mathilda. Då började han strula och påstå att han hade ont i magen. Jag blev till slut arg på honom, för att han lurades... då kräks han...

Det var visst magsjuka ändå.. Usch vilken ångest jag fick när jag blev så arg på honom.. Plutten! Han fortsatte sedan att kräkas hela kvällen.. men sen var det över och vi andra gick och väntade på att få det. Men än så länge har vi klarat oss.. Jag fick en fet förkylning i stället.

I fredags skulle vi gått och sett Killinggänget på Dramaten tillsammans med ett par arbetskamrater, men vi insåg ju rätt snabbt att vi fick ställa in det. Aptrist! Vi köpte biljetterna i somras och hade sett fram emot det här.. Men men, det blir inte alltid som man tänkt sig. I stället fick Jenny och hennes vän överta biljetterna. Tur att nån fick glädje av dom i stället för att dom skulle legat här i skåpet bara..

Helgen har vi ägnat åt handling, snölek, Wii-spelande och en del jobb...
Nu är det bara en riktig arbetsdag kvar innan jul (för mig i alla fall...). Härligt!


Roliga snöhögar att leka i har skottats upp



Hallonstigen i vinterskrud


Mycket snö är det...


Varm choklad är mumma!


Brevlåda med snöhatt


Tomten... var är du?




Mathilda gräver till sin snöborg

1 kommentar:

Josefina sa...

Underbara snöbilder - jisses vad snö!! Önskar dig en god jul, kram!