tisdag, december 01, 2009

Öronbesiktning & vaccin

I lördags fick Melker en smäll på örat av Mathildas pom-pom. Han blev jättelessen och grät länge efteråt, men så var han rätt trött också så det bidrog väl tänkte jag...
Örat var rätt rött utanpå, men jag tänkte inte mer på det. Han somnade utan problem och sa inte ett ljud om örat i söndags.

I söndags kväll såg jag att hans öra var fullt av torkat blod.. Han var dock helt oberörd och hade inte alls ont. Men jag kände ändå att jag ville kolla upp det...

Så jag pratade med BVC i går, och i dag åkte vi dit och visade upp örat. Doktorn tyckte inte att det såg särskilt fint ut, det var rött och svullet, men han kan kunde inte se vad som skadats. Så därför ska vi tillbaka på fredag för att kolla det igen..

När vi ändå var där passade vi på att ta vaccinsprutan. Det gick jättebra! Några snabbt övergående tårar bara, men det gick bättre än förväntat :)

Jag hade också tänkt ta min andra spruta, men det behövde jag visst inte. Snopet!

Åkte och lämnade Melker på dagis, och sen har jag jobbat hemma i dag. Skönt!
Mathilda kom hem direkt efter skolan, och det känns så lyxigt att låta henne göra det.

På kvällskvisten bakade vi varsin pepparkaka... fast jag fick göra det gånger två..
Här är första omgången...



Tände även tre ljus för att hedra alla som gått bort i cancer, och för alla som kämpar mot den vidriga sjukdomen.

1 kommentar:

Sabina sa...

Men aj då, blev det sådan smäll av pompomen??
Bra att ni tar sprutan, jag måste verkligen oxå ta den, men är sååå rädd att bli dålig av den då jag varit borta sååå mycket.
Så kan det gå med peppisar, dom blir ju klara väldans fort.
Hoppas örat är ok iaf.
Kraaaaaaaaaaaaaaam