lördag, december 12, 2009

London

I söndags morse klockan sex träffades jag och mina arbetskamrater på Arlanda. Det var äntligen dags för oss att få göra vår inspirationsresa till London!

Det blev en lite skakig resa över till London, det var rätt turbulent i luften till och från. Men vi landade i alla fall lugnt och tryggt efter lite drygt två timmars resa.

Efter en del gående i trappor och ett par olika tunnelbanor så var vi framme vid hotellet, Mornington, som låg i närheten av Lancaster Gate.

Vi lämnade av väskorna och sen stack vi ut på stan. Jag hade inga direkta mål, utan gick bara och kollade i affärer helt planlöst och hittade inte heller nånting speciellt.

Det här är väl egentligen den enda "måste-se"-platsen vi besökte denna gång;


Piccadilly Circus


I närheten av Piccadilly så hittade vi Café de Pierre där vi beställde in afternoon tea. Vi fick in hela den här ställningen med sandwich, scones och bakelser..


Allt det var för två personer :)

Vi avslutade dagen med ett besök på Disney Store och där hittade jag en fin High School Musical tröja till Mathilda. Så jag slapp komma tillbaka till hotellet tomhänt i alla fall...





Kalle Anka har hoppat upp från väskan och lagt sig i min säng.. Det var Melker som ville att jag skulle ta med mig ett gosedjur...



Vi hann inte vara på hotellet särskilt länge innan vi åkte i väg till Notting Hill. Därifrån gick vi till restaurang Ffionas. En typisk engelsk liten restaurang som inte såg så mycket ut för världen utifrån, men var himla mysig inuti. Det var inte särskilt många bord och det var en väldigt lagom ljudnivå. Helt perfekt!

Jag åt fetaost och melonsallad till förrätt, sirloin steak till huvudrätt och cheesecake till efterrätt. Gott alltihopa!

Restaurangen stängde redan 22:00 och då åkte vi tillbaka till hotellet. Några (läs killarna) orkade gå ut efteråt medans vi andra gick och la oss rätt omgående. Somnade ovaggad...

På måndagen hade vi ett möte på hotellet på förmiddagen, och på eftermiddagen gjorde vi butiksbesök. Tyvärr blev vi inte speciellt imponerade av det vi såg, så inspirationen vi skulle fått uteblev..

Efter sista butiksbesöket för dagen bestämde vi oss för att ta bussen i stället för tunnelbanan. Fel val.. Det tog alldeles för lång tid och det resulterade i att vi fick bråttom... Middagen denna dagen fick bestå av en sallad och smoothie från Pret A Manger som åts i all hast på hotellrummet.



På kvällen såg vi musikalen We Will Rock You. Den var fantastiskt bra!



Läste nu att den spelats sen maj 2002 och planen var att lägga ned den oktober 2006.. Men den spelas ännu.. När vi var där var det nog närapå utsålt!

Tisdagen var vår sista dag, och då gällde det att utnyttja tiden till fullo. Jag gick därför upp redan vid tjugo i sju.

Min tanke var ju att ta lite cacher i London, men jag hade misslyckats med överföringen och när GPS'en till slut hittade satelliterna (det var inte helt lätt) så fanns där inte en enda cache.. Surt!

Jag hade med mig datorn, och det fanns fritt internet på hotellet så jag tänkte att då får jag väl ladda in några cacher manuellt i stället..
Givietvis så funkade det ju inte med internet på min dator. Behövde ändra en inställning, och den fick jag inte ändra i min jobbdator.. Så det sket sig det med.
Till slut hittade jag en dator på hotellet och fick tag i några koordniater.

Så på tisdagmorgonen så gick jag och Anna till Paddington station och tog en cache. Så skönt att få ta åtminstone en cache!





Resten av dagen ägnades åt shopping!


Ett litet Hypermarket på väg till tuben


En del av Harrod's julskyltning

Jag hittade en del till barnen ändå till slut.. När det var dax att gå tillbaka till hotellet var vi rätt möra allihopa.

Vi hämtade våra väskor och begav oss ut till flygplatsen. Strax innan sex gick planet och kvart över nio (svensk tid då...) landade vi.

Det var skönt att komma hem!

Inga kommentarer: