onsdag, juni 17, 2015

Florida dag 5 - Från Kissimmee till Marco Island

I dag var det dags att packa ihop och lämna Kissimmee och åka vidare mot Marco Island. Jag gjorde resans bästa köp - en karta :) Vi har ju GPS i bilen, men jag saknar att kunna sitta och följa med på kartan var vi är...


Vi har det bra - vi här bak i bilen

Jag hade ett måste på vägen ner - ett badstopp på Siesta Beach i Sarasota. En beach som utsetts till bäst i USA flera gånger om.


Vi var väl där allt som allt två timmar. Superskönt i vattnet.

Underbart bad <3 p="">

Melker gillade dock inte badet. Gillar inte saltvattnet... Men skulle ju få bada när vi kom till Marco Island, så han höll humöret uppe ändå...

På väg ner till Marco Island hamnade vi i ett oväder. Regnade som sjutton och åskade och blixtrade.. 

När vi kommer fram till huset i Marco Island så ska nyckeln finnas i en liten låda med kodlås på. Problemet var det att vi inte fick upp kodlåset... Medan Mathilda & pappa försökte kollade vi runt och kollade in uteplatsen. 

"Varför är poolen grön?" frågade Melker... 
Ja det kan man undra.. poolen var helt grön - oanvändbar. Så himla trist!


Mathilda fick i alla fall upp kodlåset så att vi kom in i huset. Tur det! 

Men jag var i den perioden av månaden då jag är väldigt känslig, och jag blev på riktigt så besviken att jag började gråta. Tyckte huset kändes sunkigt och värdelöst oxå... Ville bara tillbaka till Kissimmee. Tack och lov så gick det över - och huset kändes bra längre fram :)

Pappa ringde husägaren och påtalade den gröna poolen, och hon såg till att grannen kom över och påbörjade rengöringen i stort sett omgående. Tack och lov för det!

Inga kommentarer: