onsdag, juni 24, 2015

Florida dag 12 - Fort Lauderdale

Vi gick upp ganska tidigt för att äta frukost och komma i väg i god tid. Dagens mål var Fort Lauderdale med besök på Sawgrass Mills, men innan dess skulle vi stanna till på Miami Beach. En arbetskollega var där just då, så det skulle vara kul att ses. Vi passerade ju ändå Miami så att svänga förbi Miami Beach är ju ingen större omväg... inte på kartan i alla fall :)

Men återigen så lurar man sig av avstånd och trafik.. allt tar längre tid än man tror. Vi tog oss i alla fall fram till Miami Beach och körde på Ocean Drive. Att hitta en parkeringsplats där var helt lönlöst, och i om att vi hade all packning i bilarna så ville vi inte ställa bilarna varsomhelst... Vi fick helt enkelt nöja oss med att åka en vända på Ocean Drive och sen åka vidare. Då har vi varit i Miami i alla fall :)

På väg till Miami Beach

Ocean Drive

Ocean Drive

Micke kör på Ocean Drive

Ett snabbt toastopp blev det - och då kunde jag gå ut och stå på Miami-mark

Vi åkte vidare och styrde då mot Fort Lauderdale där vi checkade in på hotellet vi skulle bo. Lämnade väskorna och åkte direkt till Sawgrass Mills. Ett enormt köpcenter.... 

Svårt att veta var man ska parkera och var man ska börja.. vi hade liksom ingen plan..
Men vi började i alla fall med att äta. Barnen åt kinamat och Micke och jag åt från Tony Romas gott. 


När vi ätit delade vi upp oss och skulle mötas två timmar senare på Cheesecake Factory. Jag gick med Mathilda, Micke & Melker gick och mamma & pappa gick tillsammans. Mamma & pappa gav dock upp rätt tidigt, då mammas knä svullnade upp och gjorde ont.

Mathilda handlade en del, och även jag hittade några kap. Jag behövde t-shirts. Vi var inne på GAP där hittade jag en t-shirt för 3,97 dollar. Hittade sen en likadan fast i annan färg, den kostade bara 1,97 dollar... Helt galet! Sen när vi kom fram till kassan visade det sig att det var halva priset - så jag betalade alltså 99 cent för en t-shirt.. Ca 8,50 alltså.. Ha ha! Totalt sett köpte jag 5 t-shirts, en kofta och en liten handsprit. 

När vi möttes på Cheesecake Factory för att fika, så blev jag lite förvånad. Jag hade inte fattat att det skulle vara så stort - och en restaurang...  men det blev bra :) Fanns hur många olika cheesecakes som helst att välja på.

Vi tog tre bitar och delade på... det räckte...


Barnen tog dessutom varsin milkshake... dom var gigantiska...


Det blev en del kvar...

När vi fikat shoppade vi två timmar till... sen var vi nöjda... och åkte tillbaka till hotellet. 

En vanlig syn... en provhyttsdörr...

Är på väg tillbaka till parkeringen med alla kassar....

Väl tillbaka på hotellet tog Melker och jag ett kvällsdop i poolen innan det var dags att säga godnatt. Fast innan dess hann mamma & pappa komma in på rummet och vi kunde visa upp alla inköpen.

3 kommentarer:

Sabina sa...

Så fina bilder. Bilderna säger verkligen mer än 1000 ord.
Tack Sandra för att du/ni delar med er. Tar ju ett par/tre100 dagar att göra ett sådant här långt inlägg.

Bra jobbat.

Kraaaaam

Sabina sa...

Glömde skriva att en bit cheesecake hade inte varit dumt. Dreglar.

Sandra sa...

Det är så himla kul att ha det dokumenterat och kunna gå tillbaka och läsa och titta.. det gör vi ofta :)

Cheesecaken... så jävla god!