lördag, februari 25, 2006

Första kalaset avklarat

I dag var det då dax att börja fira vår blivande femåring! Mathilda vaknade vid halv åtta och var sprallig och pirrig inför dagens händelse...

Hon ville börja duka och invänta gästerna på studs... Det blev några timmars väntande innan det var kalasdax. Strax efter tolv kom Ida och Mattias hit. Mattias tog Micke med sig och åkte till Mc Donalds för att köpa lunch. När dom sen kom tillbaka med maten så åt vi, och sen satte jag igång med att duka och förbereda för kalaset.

När klockan var två så kom Anton och hans mamma, och strax därefter kom Alva och hennes mamma och sen även Lucas & Thyra och Jocke & Veronica. Mathilda började öppna sina presenter, hon fick en massa fina pysselgrejer och dockor. Hon blev så glad och nöjd, så sen när dom andra gick ner och lekte i hennes rum så satt hon kvar på övervåningen och lekte...

Men efter ett tag gick hon ner till dom andra, och jag började fixa med fikat. Melker passade på att ramla in i soffbordet och slå upp ett lite jack i pannan... Aj, aj!

Vid tre var det dags att fika, så vi ropade upp barnen och dom slog sig ner vid bordet. Det var lagom kaosigt och härligt... Framförallt det tre tjejerna tjattrade härligt och var så där lagom "polis-aktiga" som bara tjejer kan vara :)

Efter fikat så gick dom ner i Mathildas rum och lekte igen. När det började låta alltför stökigt så gick jag ner och försökte avbryta med en lek. Mathilda hade beställt Pomperipossa/filtleken... Ha ha... det gick inget vidare. Barnen ville gärna, men var inte värst samarbetsvilliga... Så vi körde fiskedammen i stället... Efter det gick alla barn upp och satte sig i soffan med sina godispåsar och varvade ner med lite Disney channel innan det var dax att bryta upp. Halv fem gick gästerna hemåt, och då var jag tvärslut...

Det blev en slapp kväll... Skönt!

I morrn har vi inget bestämt, men jag har ungefär hundra saker jag vill göra... Precis som vanligt! Jag måste ge mig... Jag kan inte fortsätta så här, mår inte så bra av det. BLÄ!

Ångest, ångest, ångest.

Några bilder från dagen;


Mathilda ville oxå ha välling då Melker fick välling, så Mathilda fick en flaska med mjölk


Tokmajan


Den blivande femåringen med krusigt hår dagen till ära


Dags att blåsa ut ljusen i tårtan


Alla blåstes ut på en gång!


Nedvarvning i soffan med godis och Disney Channel

Inga kommentarer: