tisdag, februari 07, 2006

Helgen

I lördags åkte Micke till Enköping på grabbfest. Jag och barnen åkte till Stockholm och gick på Musikmuséet med mamma & pappa. Där prövade vi instrument och lekte med ljud och hade jättekul. När vi var nöjda där så gick vi till caféet intill och åt lite lunch innan vi åkte hemåt.

På vägen hem stannade vi på Maxi och handlade, och sen åkte vi med mamma och pappa hem och åt middag. Pappa skjutsade hem oss strax efter sju.

Min härliga kväll/natt började rätt okej.
19:45 somnar Melker
20:00 la jag mig och läste med Mathilda
20:30 - efter en del tjafsande - somnar Mathilda

Jag gick upp och röjde i köket, hallen och vardagsrummet, strök lite och fixade samtidigt som jag kollade på Wallander - Bröderna, den var slut 22:30. Då gick jag ner och satte mig vid datorn för att njuta av lite datatid en stund... Då bröt helvetet lös typ...

22:45 vaknar Mathilda. Hon får gå in i vår säng och lägga sig.
23:00 vaknar Melker och är knölig i magen (vi har testat med mild fullkornsvälling ett tag nu, men det funkar uppenbarligen inte).
23:30 somnar Mathilda efter en del knölande och vattendrickande. Melker knölar och bökar, gnäller och gråter och det enda som funkar är att bära honom i upprätt läge.. SUCK! Jag gråter...
0:45 somnar Melker äntligen och jag lägger ner honom i vår säng.
04:00 är det dax igen, Melker vaknar och får mat
05:15 Melker somnar om
07:15 bägge barnen vaknar och sen finns det ingen återvändo, det är bara att gå upp
YES, vilken natt! Vad blev det? 3+2 timmars sömn. Underbart!

Micke kom hem från Enköping tillsammans med sin pappa klockan 10:30, och då var vi tvungna att åka till kyrkan nästan på en gång.

Mathilda skulle nämligen vara med på familjegudstjänsten i Valsta och sjunga tillsammans med kyrkans barntimmar-barnen. Tyvärr var det inte så många barn med, så deras sånginsats blev lite neddraget. Dom skulle egentligen gått fram och sjungit två sånger, men nu sjöng dom en låt sittandes längst fram - tillsammans med resten av kyrkobesökarna. Innan dom sjöng pratade prästen lite, och ställde några frågor. Mathilda svarade på två av dem...
Varför man firar jul, och vad som händer när man tänt alla fyra ljusen i adventsstaken...Sen sjöng dom och när allt var slut så fick femåringarna varsin bibel. Mathilda blev jättebesviken över att hon inte fick nån, så vi fick fråga efter en ... Håller hon på att bli religiös måntro? *fniss*

Efter kyrkbesöket åkte vi hem och drack kaffe. På eftermiddagen blev Micke tvungen att åka tillbaka till Enköping, då han glömt kvar sina nycklar där. Han fick lov att ta barnen med sig, så jag fick lite lugn och ro en stund... Skönt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, oj oj, vilken natt.

Kul med Mathildas sånginsats =)

Såg föresten de söta bilderna från Melkers 10-månader dag.

Kim