lördag, januari 02, 2010

Nyårsdagen och dagen efter :)

Nyårsdagen blev, precis som det ska vara, en lugn dag för 75% av familjen.
Våra gäster åkte hemåt vid ettiden och då drog jag iväg och tog en nysläppt cache bara. Tog ett par foton och tänkte på hur vackert det är med all snö!

När jag kom hem åkte Micke och jobbade. Inventering...

På kvällen gick vi en snabbis upp till mamma och pappa bara. I övrigt var det lugnt.. Mathilda hade pyjamas på sig hela dagen.. När vi gick till M&P hade hon den under ytterkläderna...


I dag har Micke jobbat igen. Fortsatt med inventeringen..

Jag och barnen åkte in till Stockholm. Åkte pendeln in. Gick himla smidigt.. Målet var Kulturhuset - Rum för barn, där dom hade Superhjälte-utställning.
Vi var där och lekte runt i en och en halv timme ungefär, och sen blev det fika på Kulturhuset. Vi avslutade med en sväng på BR och åkte sen SJ-tåget hemåt.

En himla mysig dag blev det, och jag var så himla nöjd och glad över att barnen skötte sig så fint och när jag kom hem så konstaterade jag att det var första gången vi var i väg på en längre tripp utan att ta med barnvagn till Melker.. Våra barn börjar bli stora!

I morrn ska vi på bio. Ska bli kul det med!

För övrigt vill jag bara tillägga att jag är sjukt nöjd med min iPhone och så är jag sjukt sugen på att hänga med här. Vet bara inte om jag törs åka själv..












Mathilda som superhjälte


Melker vid Superhjälteboken


Just det.. vi kastade ut granen i dag också..


... var lite less på allt barrande..

8 kommentarer:

Fresia sa...

Vad roligt att du är nöjd med tfn!! Jag tycker den är jättetrevlig och känner mig mkt nöjd med den.

Och du, klart du ska åka om du har råd (på den där blogghelgen).
Kan iofs förstå om du inte vill åka själv (jag är likadan) men skulle du få ngn med dig så åk, låter ju hur skönt som helst!
kram

Sandra sa...

Ja, jag tycker den är superskoj! Har hört att den går att ringa med också.. *ler* Det är ju allt det andra som är kul :)

Ja, det vore så himla kul att åka i väg på den där weekenden!

*kram*

Marianne sa...

Klart du ska åka hjärtat. Hade jag varit lite yngre kunde jag ha åkt med. Men nu är jag ju inte det plus att syster från Kalmar kommer den tänkta helgen. Försök få med Sandra Ö, vetja. Puss

Jenny Bergvall sa...

Du Sandra.. det där med caching .. funderar lite om man skulle testa...men typ hår någonstanns i närheten av landet. Men... vart börjar man liksom??

Den där bloggträffen låter som en härlig weekend, om inte annat. OM jag hade råd (har fortfarande in fått mina a-kassepengar) så åkte jag´med. Men priserna kommer imorgon va?! Får se då om man kan eller ej.

Sabina sa...

Men shit Sandrisen vilka fina bilder du tagit, lovveli, vill oxå ha en ny fin kamera.
Bra att du är nöjd med tfn oxå, är lite verlig om jag ska köpa en sådan nästa gång el inte, sms ju en hel del å det verkar så svårt.

Klart du ska åka!!Du törs, du kan ju alltid fråga någon om sällis;)

Kramkramkram

Sandra sa...

Mamma... Vadå lite yngre? Finns nog ingen åldersgräns heller...

Men om det krockar med att syster yster komner så hajjar jag...

Jenny.. Ja, det är nåt jag kan rekommendera!

Det man behöver är ju en GPS och det lättaste är att man har någon med sig som kan visa hur det funkar. Så blev vi "inlurade" i den här hobbyn..

Vi har flera kvar att ta i U-V så häng med oss nån gång vettja, eller så kan ni hänga med oss till vår cache "Barnens favorit" som är full med leksaker :)

Ser även att det finns fullt med cacher runt ert landställe... Det vimlar av dem!

Ja visst låter det kul med bloggträffen. Jo, priserna skulle komma i morgon!

Tack Sabina!
Jag ska inte ta åt mig all ära, Micke har fotat några av dom här bilderna oxå..

Visst låter det kul med bloggträffen! Hänger du med????

Kram på er!

Jenny Bergvall sa...

Sandra, du får hojta till när du skall ta en i Väsby och hjälpa oss hur man gör, så kanske vi kan klara ta någon ute vid landet någon gång. Har du mitt nr?? Annars, sno Jonas av Marianne... tror iofs att mitt finns på eniro ;)

Vi får vänta och se hur priset ser ut imorgon..... om det är ok.. så åker jag gärna iväg!

Fresia sa...

Glömde i förra inlägget

Måste bara säga att dina bilder är fantastiska!! Jättefint att få se.

kram