fredag, januari 08, 2010

Ursprung

För ett par år sen kom det fram att min pappa var adopterad.
Min farmor & farfar var alltså inte mina biologiska farföräldrar...


Dom biologiska farföräldrarna var döda sedan ett par år tillbaka, och vi skulle därmed aldrig få möjlighet att träffa dem. Hemskt sorgligt..

Däremot fick pappa i och med detta en halvsyster på sin mammas sida och ett par halsvyskon på sin pappas sida.

Sin halvsyster på mammans sida har pappa haft mycket kontakt med, och om mamman vet vi därför ganska mycket och har fått se många olika foton på henne.

Men pappan har vi väl inte fått veta sådär jättemycket om.

Hursomhelst, när det här med adoptionen kom fram så var (adoptiv-)farfar redan död sen länge, och nu när (adoptiv-)farmor dog så hade vi hoppats på att få fram adoptionspappren...
Men icke..

Däremot har det framkommit lite andra uppgifter som har fått pappa att börja fundera...
Såklart funderar vi alla över hur det ligger till.. Vems gener är det jag bär på egentligen?

Jag skulle bara vilja be om lite hjälp, lite på kul sådär...
Gå in på min mammas blogg och berättade vad du tycker. Vem av de två pappa-aspiranterna är mest lik min pappa?

3 kommentarer:

Sabina sa...

Givetvis ska jag göra det.

Kram å trevlig helg.

Fresia sa...

Vad svårt det var!! Men jag har gissat nu iaf.
Även om det måste vara jobbigt för din pappa så hoppas jag att han så småningom får reda på (så gott det nu går)vem det är. Känns ju lite viktigt att veta faktiskt. Och för oss andra lite spännande att följa.

kramen

Sandra sa...

Tack för att ni tog er tid och gissade.. Inte för att det betyder nåt vetenskapligt sådär, men det är kul att få andras syn på det... Vi är ju lite färgade.. och framförallt är vi kanske färgade på hur vi vill och hoppas att det ska vara..

Men det känns faktiskt så väldigt sorgligt att vi inte kommer få veta hur det gick till och vem som är min biologiska farfar..

Kram på er!