söndag, augusti 29, 2010

Dagen idag

I morse sov jag länge. Skönt!
Sen klev jag upp och gjorde scones till frukost. Gott!

Efter frukost så gav jag mig på att fixa gardiner.. Skulle sy om längderna vi haft i vardagsrummet till en kappa.. Hur svårt kan det va, liksom?! Det tar väl max en timme...

Ehrm.. tre timmar tog det visst och resultatet blev.. sådär...
Jag som är så jävla petnoga i allt, är det INTE de få gånger jag syr.. Det blev snett och vint och rätt fult helt helt enkelt..

Men jag satte upp dem ändå för att få en känsla för hur det känns med gardinkappa i stället för längder, och jag gillart!

Dom får väl sitta uppe tillsvidare i alla fall.. 
I bakgrunden står poolen som sakta men säkert töms på vatten...

Micke har lagt färdigt plattorna, och pappa har varit här och hjälpt till med lite kapning av plattorna. Båda barnen har lekt med kompisar och jag har tagit hand om en massa tvätt och nu avslutar jag med att betala räkningar. Då har jag gjort allt som jag tänkt mig, förutom att matplanera.. men det kan vänta helt enkelt...

Micke "in action"

Så här fint blir det!

Så här såg det ut innan...


Just det, jag la ut en annons på Blocket i går om dom gamla betongpannorna, och i kväll kom en kille och hämtade dem.. Toppen, då slapp vi det slitet med att köra dem till tippen...

4 kommentarer:

Josefina sa...

Gardinen blev ju hur snygg som helst! Är imponerad över din planeringsförmåga med tillhörande listor. Önskar jag hade lite av det i mig! :) Kram.

Camillas dagar sa...

Oh, vad fint det blev i det vildvuxna landet. :)
Själv skulle jag vilja ha asfaltsgräsmatta, men undrar om det skulle bli så populärt bland grannarna... gillar inte trädgårdsarbete.
Att sy tar ju alltid längre tid än man tror, men fint blev det. :)
Kram kram!

Sandra sa...

Tack.. Det syns inte riktigt på bilden hur sne och vind den är :)

Listor är emellanåt tyvärr ett nödvändigt ont för att mitt huvud inte ska explodera... Går och mal och är rädd att glömma - då känns det bättre att få det på pränt..

Ja, det blev jättefint!
Känns skönt att slippa rensa maskrosor, tistlar och brännässlor där framöver.. Skulle nog oxå kunna tänka mig att asfaltera :)

Kram på er!

Monkan sa...

Tycker gradinen ser riktigt snygg ut jag! Att du ens syr tycker jag e beundransvärt, själv ber jag mamma. :)
Ja just ja, kassen... Är du hemma imorrn efter 19.30 tro? Jag ska iväg till träningen i Kolsta strax efter 20, skulle kunna komma förbi innan!
Kramiz