lördag, augusti 28, 2010

Maggans myshelg

Jag ljuger om jag säger att jag mådde bra i lördags morse när jag vaknade. Jag kände mig rätt risig.. men med ett par Alvedon i kroppen åkte jag ändå iväg.

Först till Sigtuna för att hämta upp Veronica och sen vidare till Villa Aske i Bro. Där parkerade vi bilen och ställde oss en stund för att invänta min nätvän Josse som jag stämt träff med. Efter en stund insåg jag att vi kanske stod på olika parkeringar och ringde upp henne, och visst var det så.

Vi vandrade upp mot huvudbyggnaden och möttes där i stället. Det var lite pirrigt att träffas IRL efter att ha känt varann på nätet i så många år, men utan att ha mötts.. Men såklart var Josse precis lika härliga som jag trott :)

Träffade på Maggan, Rickard och Tjocko och blev glatt bemötta och välkomnade. Härligt!

Denna tjusiga bild tog Rickard på oss och la ut i Maggans blogg.. Så fint så..

Vi checkade in och gick ner till rummen och la in våra väskor, och sen upp till huvudbyggnaden igen. Välkomstmöte och lunch stod på schemat.

Att Villa Aske var en väldigt fin plats insåg man snabbt. Här skulle vi trivas fint.. Lunchen var jättegod och Maggan, Rickard och Tjockos "välkomsttal" var precis lika härligt flamsigt som det varit på de tidigare träffarna. Underbara människor ♥

Efter lunchen påbörjades Korvkampen. Inget som jag kanske såg jättemycket fram emot, men jag intalade mig själv att det var en bra övning... Vi delades in i lag och sen var det femkamp. Jag gillar inte sånt.. men det gick bra!

Det var säckhoppning, falukorvstafett, springa med korvboll på sked och kasta varmkorv i hink.. Man luktade lätt korvigt efteråt...


Kim Kärnfalk och Rickard Engfors var tävlingsledare

Det vinnande laget fick köra hela havet stormar, och de två som blev kvar fick göra upp om förstapriset. Blinda korvgumman hette den hysteriskt knäppa tävlingsgrenen...

Efter detta fick vi en liten föreläsning om Rosen-serien, och sen var det fikatajm. i tog med oss lite godfika och smög i väg och satte oss och pratade.. Mysigt ♥ 


Coola tepåsar!

När klockan passerat sex, så gick vi tillbaka till våra rum och gjorde oss klara inför kvällen.

Kvällen bjöd sedan på fördrink och tilltugg, grillbuffé, sång av Brandur, frågelek med Rickard Sjöberg och sång av Anne-Lie Rydé! Mycket trevligt..

Men allra bäst - härligt sällskap! Vi hade en mycket trevlig kväll med härliga skratt..

Jag skrattade så att jag jag fick ont i huvudet..


En rörd Maggan har precis fått sin 35-årspresent av oss

Vi gick och la oss strax efter tolv. Hade lite svårt att somna och låg och vred och vände på mig ett tag..

Sen är ju frågan hur sjutton det kommer sig att man då vaknar runt 07 när man för en gångs skulle är barnfri och får sova ut??? Vi hade bestämt oss för att sova till 09 och sen äta frukost..

Jag somnade inte om, och till slut gick jag upp. Gick ut ur mitt rum strax efter nio, och strax därefter var vi samlade allihopa. Mina vänner hade inte heller kunnat sova..

Vi gick i väg och åt en hemskt smarrig frukost. Hur gott som helst!

Efter frukost var det en föreläsning som hade hållts hemlig ända tills frukosten. Det var fd fotbollsspelerskan Tina Nordlund som skulle komma och prata för oss om att prestera i balans.

Jag blev helt tagen av denna upplevelse!
Tina var helt fantastisk, och hennes lugn spred sig över hela salen.. Det var helt otroligt! Jag fastnade verkligen för henne och har bokat in mig till ett möte hos henne för att få individuell handledning.. 

Efter detta åt vi brunch och sen var det dags att checka ut och åka hemåt.. trötta och mosiga :)

Även denna bloggträff var helt underbar och jag är så glad för att jag åkte iväg och för att min snälla man släpper i väg mig :)


4 kommentarer:

Monkan sa...

Låter härligt....

Josse sa...

Å, vad roligt att läsa om detta och att få återuppleva det här dygnet! Vi hade himla trevligt, och du var tapper som orkade dit trots bacillen. :) Du har ju jättebra bilder! Kram !

Sabina sa...

Jag är såååå avis på att ni kom iväg, skulle så gärna velat följa med även om jag hade det super kul på festen.
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Sandra sa...

Mmmmm..... en himla härlig helg var det :)

Sabina... nästa gång får du hänga med igen...

Kram kram!