lördag, augusti 07, 2010

Nintendo, Fiskebäckskil och Grundsund

Vi stannde i Frillesås en natt längre än planerat :)
På onsdagsmorgonen packade vi ihop våra saker och städade ur lägenheten. Sen var det dags för oss att säga Tack och hej, och åka hemåt..


I Kungsbacka stannade vi till utanför Nintendo/Bergsala AB för att logga en cache och fota oss tillsammans med Super Mario :)



Medans jag loggade cachen så gick Micke och Melker och kikade in lite genom fönstret på kontoret. Då kommer en kille ut och frågar dem vad de vill. Micke svarar att grabben är Nintendo-tokig och dom bara kikar lite. Blir då inbjudna att komma in på kontoret och se deras Nintendo-utsällning! Hur kul som helst ju..


Så här glad blev Melker :)

Vi fortsatte vår resa mot Fiskebäckskil där vi skulle möta upp Familjen Lithvall. Jag ville så gärna se nån fin liten fiskeby och då passade Fiskebäckskil fint.



Vi parkerade och gick ner till hamnen för att se var vi kunde äta. Fanns ett ställe.. det var knökfullt och vi var hungriga. Det slutade med att vi fick äta på en pizzeria.. Kändes inte helt rätt.. var inte alls vad jag tänkt mig. Nåja, men pizzan var god i alla fall..

Vi hade ju velat fiska krabbor men hittade ingen bra plats för det, och Familjen L hade ändå spanat in en cache i Grundsund så vi åkte dit i stället...

Åh... så fint det var där!
Gick ner till vattnet och satte oss och försökte fiska krabbor.. Platsen vi hittade var inte helt optimal, men funkade okej.. 

Lilla Hunden från "Saltön"

Här fiskas det

Ludvig och Melker håller koll på första fyndet - en krabba

Krabban fick sen sällskap av en krabba till och två..

... sjöstjärnor!

Strax efter fem fick vi avrunda och bege oss hemåt. Skulle först bara ta en cache.. och det var ju tur att vi gick till den.. Annars hade vi missat den här vackra platsen..



Vi skiljdes åt runt sex och påbörjade då vår resa hemåt..
Vi stannade i Lidköping och åt middag samt tog en cache, Vattentornet. Sen tuffade vi vidare igen.. Var hemma strax efter 02.. Skönt!

Det var en himla mysig liten resa vi gjorde. Alla var nöjda och glada!

Nu är semestern snart slut.. På måndag börjar allvaret igen.. Buhu...

4 kommentarer:

Josefina sa...

Vad mkt mysigt ni gjort ! Härligt. Bra jobbat på Liseberg också. ;) Lisebergsbanan var min och Tildes favorit också. :)

JoVi sa...

Vilken härlig semestertripp ni har haft! Underbara foton, diggar det med Melkers sockerbulle-vinst! :)

Jag blir jättesugen på att åka till västkusten, det är ju fantastiskt vackert!

Sandra sa...

Josefina.. Ja, det var en mysig semester verkligen!
Lisebergsbanan är hur kul som helst.. jag var så rädd att jag skulle vara för stor för den - men det gick ju fint :)

JoVi.. Ja, verkligen! Visst är han ursöt på den bilden.. han är vår lille charmprins...

Ja.. vi lär definitivt återvända till Västkusten!

Kram på er!

Monkan sa...

Nu så har jag läst alla inlägg om er semester! Låter som att ni haft det underbart. Skönt att du kunnat relexa & tagit det lugnt & bara njutit av veckorna!
Själv har jag 4 veckor kvar, känns ganska skönt måste jag ekänna! :)
Lycka till på jobbet imorrn & sov gott. Kram kram