lördag, december 29, 2012

Dagarna efter jul

Juldagen är väl ändå den bästa dagen?!
Kravlös...

Melker lekte med Jonte en stund och jag slappade.
Micke mådde inget vidare...

Vår nya juldagstradition är att träffa Familjen Krogius och äta julmats-rester. Så jag packade med mig lite av våra rester, och så åkte barnen och jag över till dem. Micke mådde dåligt och stannade hemma.

Det blev en mysig och trevlig dag!
Melker fick håret lockat och färgat.. han är skitnöjd :) Prinsen!

 
På annandagen åkte mamma, pappa, Mathilda, Melker och jag till Kista för att se Sune i Grekland. Den är inspelad på Sunwing Rhodos som vi bodde på 2010, så det var kul att se!
 
Efter bion skulle Mathilda shoppa lite. Hon köpte ett par skor med 8 cm hög klack.. phew...
Mat åt vi oxå.. det var hysteriskt mycket folk, och min mat var äcklig. Lyckat!
 
Det var hysteriskt mycket folk i hela gallerian, och jag ogillar den verkligen.. skönt att lämna och åka hem igen!
 
På torsdagen jobbade jag, och mamma & pappa hade hand om barnen.
 
På fredagen hade jag och Mathilda bakdag. Vi gjorde macarons och chokladbiskvier.
Melker var hos kompisar i stort sett hela dagen. Micke jobbade och sen åkte han till Enköping för att träffa sina gamla kompisar..
 
I dag åkte jag och barnen över till Enköping för att fira jul med farmor & farfar, och mötte upp Micke som redan var där. Nu är det färdig-ju-firat för i år - och vi laddar för nyår!
 
Nu ska jag sova, och i morgon ska jag jobba en stund. Inventeringen närmar sig...

3 kommentarer:

Sabina sa...

Inventering, pheeeeew, bland det tristaste man gör, men kan vara väldans trevligt oxå, alla är där, man pratar å skrattar och brukar få gott fika;))

Kraaaaaaaaaaa

Sabina sa...

Låste sig igen.

Vilken mat åt du som var äcklig???

Å jaaaaa juldagen är BÄST!!!

Kraaaaaaam igen <3

Sandra sa...

Jag gillar inventering :)
Nuförtiden räknas ju inte allt på samma gång, det mesta sker genom lagersaldon i datorn - så det är inte hela butiken som ska räknas.

Jag brukar nästan alltid äta souvlaki på grekiska grillen när jag är där, men så blev jag sugen på att testa gyros. Men det var bara flottigt och äckligt - och tzatsikin till var äcklig. Okul!

Kraaaam!