lördag, december 01, 2012

Första december

.. och snön ligger så himla fint på marken. Det är så himla vackert!

Tog det lugnt ram till elva ungefär, men sen var det fullt ös...
Vi var ute en stund först. Barnen åkte i backen med kompisar medan jag satte upp ljusslingorna.

Sen var det dax att rota fram ljusstakarna och stjärnorna. Kom då på att jag visst hade kastat ljusstakarna vi hade i köket.. så där behövdes nya.. Även de som hängt i barnens rum var borta. Kastade? Minns faktiskt inte...

Lämnade Melker hos en kompis och så åkte jag och Mathilda till Stinsen. Hon var i akut besök av nya skor.. och så tänkte jag passa på att köpa ett par julklappar...

Hittade fort ett par skor och så hann vi även köpa en julklapp till Melker innan farfar ringde. Han och Ida hade kommit till Stinsen för att hämta Mathilda som skulle åka på Stockholm Horse Show med dem.

Jag stannade kvar på Stinsen och handlade några julklappar till Mathilda också innan jag åkte hemåt. Stannade på Maxi och handlade mat och ljusstakar och stjärnor först bara.

I kväll har vi inte gjort nåt särskilt. Fått upp stakarna och stjärnorna..
Och så åt vi så himla gott... och enkelt. Oxfile, parmesan, sallad, tomater, oliver och bröd. Mums!

Nu sitter jag och väntar på att Mathilda & co ska komma hemma. Melker vägrar att gå och lägga sig innan dom kommer hem.. Nåja, nu kommer dom väl snart...

 
 
 
 

3 kommentarer:

Josse sa...

Visst är det vackert med all snö! Oxfilé-rätten låter jättegod ... Kram.

Mon sa...

Härlig bilder!!!

Sabina sa...

Mysigt, underbara bilder!!

Kraaaaaam